مسأله آب یکی از حیاتی ترین مسائل کشور است

    کد خبر :62480

معاون اول رییس جمهور گفت: وزارت نیرو در سه سال گذشته یکی از موفق ترین وزارتخانه های کشور بوده است و باید این زحمات را قدر دانست.

به گزارش ایلنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور در آیین آبگیری سد مخزنی جامیشان استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین چالش های بزرگ کشور، مسأله آب است. ما باید بپذیریم که کشور در منطقه گرم و خشکی قرار گرفته و از متوسط بارندگی کمی نسبت به سایر کشورها در طول سال برخوردار است، بنابراین باید مصرف آب را مدیریت کرد.

وی افزود: امروز وجود مشکلاتی در دریاچه ارومیه، و بسیاری از تالاب ها و دشت های کشور می تواند ناشی از این امر و زنگ خطری برای کشور در زمینه مدیریت مناسب آب در کشور باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با اجرا و افتتاح سدهای متعدد در کشور امکان تنظیم 38 میلیارد مترمکعب آب به طور سالانه فراهم آمده است و اگر این سدها نبودند ما در کشور شاهد بسیاری از این شهرهای پررونق در کشور نبودیم.

وی تأکید کرد: در این دولت کار بسیار خوبی که انجام شد گرفتن تأیید مقام معظم رهبری برای تخصیص اعتباری به میزان 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای کنترل آب های خروجی در کشور بود که باعث تنظیم حجم عظیمی از آب های بلااستفاده کشور شد و در راستای آبادانی کشور استفاده مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز می بایست مدیریت مصرف را در سرلوحه اقدامات خود بخش های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت قرار دهیم تا از این نعمت خدادادی نهایت استفاده صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به حدود 2980 روستای کشور آبرسانی شد که به تنهایی برابر با کل 10 سال پیش از آن بود. این یک امر جهادی در وزارت نیرو و مجموعه صنعت آب روستایی کشور است.

وی در پایان با تشکر از تلاش های وزارت نیرو در صنعت آب کشور در سه سال گذشته گفت: وزارت نیرو در سه سال گذشته یکی از موفق ترین وزارتخانه های کشور بوده است و باید این زحمات را قدر دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید