پنتاگون:

ترکیه نیروهای آمریکایی را در شمال سوریه هدف قرار داد

    کد خبر :624636

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای تأکید کرده است، نظامیان آمریکایی در اطراف شهر “کوبانی” (عین العرب) در سوریه هدف حملات توپخانه ای ارتش آنکارا قرار گرفته اند، اما آسیبی ندیده اند.

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد شنبه رسما تایید کرد که توپخانه ترکیه پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه را هدف قرار داده است.

 

پنتاگون اعلام کرد، واشنگتن همچنان مخالف عملیات نظامی ترکیه در سوریه است.

 

پیش از این، پایگاه خبری “نیوزویک” آمریکایی اعلام کرده بود، ترکیه، نیروهای ویژه آمریکا در سوریه را هدف قرار داده است.

 

نیوزویک پیش از این به نقل از یک مقام پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، گزارش داده بود که نیروهای ویژه آمریکایی در تل “مشتنور” در شهر کوبانی هدف حمله خمپاره ای قرار گرفته اند.

 

این درحالی است که وزارت دفاع ترکیه جمعه شب در بیانیه ای هرگونه حمله به پایگاه آمریکایی ها در شمال شرق سوریه را رد و اعلام کرد که گزارش های رسانه ای در این باره صحت ندارد.

 

به گزارش برنا،در بیانیه وزارت دفاع ترکیه ادعا شده است: تروریست های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی.پ. گ)، از یک کیلومتری جنوب مرکز دیده بانی نیروهای آمریکایی در شرق رود فرات، به پاسگاه های مرزی ترکیه در جنوب شهر “سروج” حمله کردند.

 

وزارت دفاع ترکیه ادامه داد: ارتش به این حملات تروریست ها در چارچوب دفاع از خود پاسخ داده است.

 

این وزارت خانه اعلام کرد: هیچ شلیکی به سوی مرکز دیده بانی نیروهای آمریکایی صورت نگرفته است، پیش از هرگونه پاسخ به حملات تروریست ها و برای جلوگیری از هدف قرار نگرفتن پایگاه های آمریکایی و تمامی تدابیر لازم در این باره اتخاذ شده است.

 

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد که پس از اطلاع طرف آمریکایی، این حملات متوقف شد و هیچ نظامی آمریکایی یا نظامی ائتلاف بین المللی ضد داعش هدف قرار نگرفته است.

 

ترکیه چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان چشمه صلح در شمال سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

 

ترکیه قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از ۲۳۰ کیلومتر و عرض ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن نیروهای دموکراتیک سوریه “قسد” از این منطقه زمینه را برای اسکان دو میلیون ۳۰۰ هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند.

 

دولت سوریه با انتقاد شدید از این اقدام ترکیه آن را اشغالگری جدید خوانده است.

 

پیشتر، ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی گفت:

    تیتر خبر اشکال تایپی دارد. نظامیان آمریکایی تو شمال روسیه چکار می کردن؟ خخخ

دیدگاهتان را بنویسید