نکاتی آماری از تیم ملی ایران؛

طارمی و انصاریفرد بهترین شدند

  • ورزشی
  • جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۷
    کد خبر :624499

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی پر گل مقابل کامبوج، با ۶ امتیاز از دو بازی در صدر گروه سوم انتخابی جام جهانی قرار گرفت.

 

پیروزی پر گل تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج، بهترین نتیجه روز گذشته در مسابقات انتخابی جام جهانی در سراسر دنیا بود. ملی پوشان کشورمان در دیداری یک طرفه توانستند میهمان خود کامبوج را با ۱۴ گل بدرقه کنند. این نتیجه در حالی رقم خورد که کریم انصاریفر و سردار آزمون به ترتیب ۴ و ۳، طارمی و محبی هر کدام ۲ و نوراللهی و محمدی هر کدام یک بار برای تیم ملی موفق به گلزنی شدند.

 

گلزنی طارمی و انصاریفرد در این بازی باعث شد تا این دو بازیکن هر یک با زدن ۵ گل در ۴ بازی آخر، بهترین علمکرد را در تیم ملی با هدایت مارک ویلموتس داشته باشند.

 

به گزارش مهر، ملی پوشان کشورمان با هدایت ویلموتس جمعا ۲۲ بار در ۴ بازی گلزنی کردند که این آماری فوق العاده به حساب می آید. کریم انصاریفرد و مهدی طارمی هر کدام با زدن ۵ گل، بیشترین سهم گلزنی را در تیم ویلموتس داشتند و سردار آزمون نیز با ۴ گل بعد از این دو قرار دارد.

 

در چهار باری که تیم ملی با هدایت ویلموتس به میدان رفته ۲ هت تریک اتفاق افتاده است. مهدی طارمی نخستین ملی پوشی بود که برای ویلموتس هت تریک کرد. این اتفاق در دیدار دوستانه ایران مقابل سوریه افتاد که طارمی زننده ۳ گل از ۵ گل تیم ایران در آن بازی بود.

 

همچنین سردار آزمون نیز روز گذشته موفق به ثبت هت تریک شد تا نام وی نیز در شمار بازیکنانی قرار گیرد که با پیراهن تیم ملی در زمان هدایت ویلموتس موفق به هت تریک شده است.

 

کریم انصاریفرد که پیش از این یکبار در زمان هدایت ویلموتس برای تیم ملی گلزنی کرده بود، مقابل کامبوج ۴ گل به ثمر رساند تا نه تنها بهترین گلزن بازی پرگل روز گذشته باشد و در کنار مهدی طارمی با ۵ گل بهترین گلزن تیم ملی در چهار بازی گذشته شود، بلکه تبدیل به نخستین ملی پوشی شود که در زمان مربیگری ویلموتس پوکر کرده است.

 

در بازی روز گذشته محمد محبی و مهرداد محمدی نیز در حالی موفق به گلزنی شدند که نخستین بازیهای ملی شان را تجربه می کردند. این اتفاقی نادر در تاریخ تیم ملی محسوب می شود که دو بازیکن همزمان در نخستین بازی ملی شان موفق به گلزنی شده اند و شمار گلهای زده آنها به عدد ۳ برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید