در واکنش به حملات علیه شمال سوریه؛

اتحادیه اروپا تحریم و تعلیق عضویت ترکیه در ناتو را بررسی می‌کند

    کد خبر :624490

یک مقام فرانسوی اعلام کرده در واکنش به حملات نظامی ترکیه در شمال سوریه قرار است موضوع تحریم ترکیه و تعلیق عضویت این کشور در ناتو به بحث گذاشته شود.

 

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، «آمِلیه دومونشالین» وزیر امور اروپایی دولت فرانسه اعلام کرده است که اعمال تحریم علیه ترکیه در نشست آتی رهبران اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

قرار است نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوگزامبورگ برگزار شود و بعد از آن نیز نشست سران اروپایی در بروکسل برگزار خواهد شد و در هر دو نشست موضوع ترکیه از جمله مسائل مورد بحث در این نشست‌ها خواهد بود.

 

این مقام فرانسوی همچین افزوده است علاوه بر موضوع تحریم ترکیه، موضوعات دیگری نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وقتی از «دومونشالین» سوال شد که آیا تعلیق عضویت ترکیه در ناتو نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، او این موضوع را رد نکرد و گفت همه این موضوعات در نشست‌های هفته آتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وزیر امور اروپایی دولت فرانسه تاکید کرده که محکومیت حمله ترکیه به شمال سوریه فقط در حد حرف و شعار نیست و اتحادیه اروپا در عمل با اقداماتی که ثبات منطقه را برهم زند مقابله خواهد کرد.

 

عصر چهارشنبه به وقت محلی، رئیس جمهور ترکیه به صورت رسمی از آغاز حمله نظامی به شمال سوریه خبر داد و مدعی شد این حمله را با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه دنبال می‌کند.

 

حملات ترکیه علیه شمال سوریه پس از آن آغاز شد که کاخ سفید اعلام کرد که در این حملات مداخله نخواهد کرد و بسیاری این اظهار نظر کاخ سفید را به منزله چراغ سبز ترامپ برای حمله ترکیه به شمال سوریه عنوان کردند.

 

بسیاری از کشورهای اروپایی در واکنش به حملات صورت گرفته علیه شمال سوریه، این اقدام ترکیه را محکوم کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید