احتمال معرفی Google Pixel Watch در رویداد سخت‌افزار ۲۰۱۹ گوگل

    کد خبر :624472

پس از چند سال اخبار و شایعات متفاوت پیرامون ساعت هوشمند گوگل، به نظر می‌رسد این ساعت هوشمند تا کمتر از یک هفته‌ی دیگر معرفی شود.

 

سال‌ها است که گفته می‌شود گوگل در حال کارکردن روی یک ساعت هوشمند به نام پیکسل واچ گوگل (Google Pixel Watch) است.سال گذشته شایعات احتمال می‌دادند که گوگل این ساعت هوشمند را در رویداد سخت‌افزار گوگل در سال ۲۰۱۸ معرفی کند، اما وقتی این احتمال به وقوع نپیوست، بسیاری از علاقمندان ناامید شدند. حالا شایعات جدید احتمال می‌دهند که بالاخره این ساعت هوشمند، هم‌زمان با رونمایی از گوگل پیکسل ۴ (Google Pixel 4) در رویداد سخت‌افزار گوگل که روز سه‌شنبه ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود، معرفی شود.

 

این شایعه توسط Nikkei Asian Review مطرح شده و منبع آنرا یک فرد ناشناس اما آگاه معرفی کرده‌است. این وب‌سایت در گذشته هم توانسته‌است زمان معرفی سخت‌افزارها را به خوبی پیش‌بینی کند. این منبع خبری این را هم اضافه کرده‌است که گوگل نسخه‌ی 5G پیکسل ۴ و یک نوت بوک را هم در رویداد سخت افزارش معرفی خواهد کرد.

 

با اینکه در این گزارش اشاره‌ای به نام Pixel Watch نشده‌است، اما از آنجا که در چهار سال گذشته محصولات سخت‌افزاری گوگل با نام پیکسل اجین شده‌اند، قدری عجیب خواهد بود اگر ساعت هوشمند جدید این شرکت نام این برند را به همراه نداشته‌باشد.

 

در چند سال گذشته احتمالات بسیاری در مورد ساعت هوشمند گوگل و ویژگی‌های نهایی آن منتشر شده‌است. در حال حاضر آنچه بیشترین احتمال را دارد این است که سیستم‌عامل این ساعت هوشمند Google Wear OS باشد، اما برخی شایعات هم می‌گویند ساعت هوشمند گوگل یک ساعت هیبریدی خواهد بود. گوگل امسال طی قراردادی ۴۰ میلیون دلاری با شرکت فسیل (Fossil) با کمک ۲۰ نفر از مهندسان این شرکت، تکنولوژی ساعت هوشمند هیبریدی را بدست آورده‌است و بعید نیست که این تکنولوژی را در ساعت پیکسل به کار ببرد. هرچند برخی گزارش‌ها می‌گویند حاصل این قرارداد بیشتر از آنکه بدست آوردن تکنولوژی هیبریدی باشد، استعداد مهندسی را نشان داده‌است و بعید است گوگل ساعت هوشمندش را با سیستم‌عامل متفاوت با سیستم‌عامل ساعت هوشمند مختص گوگل، عرضه کند. پیکسل واچ به گوگل این امکان را می‌دهد که بتواند عملکرد Wear OS را در بهترین حالت خود به نمایش بگذارد؛ یعنی همان اتفاقی که با گوشی پیکسل برای اندروید رخ داد.

 

در سال‌های اخیر شرکت‌‌های مختلف در ساعت‌های هوشمند خود به سلامتی و تناسب اندام اهمیت داده‌اند.امیدواریم ساعت هوشمند گوگل هم دارای تکنولوژی fitness-tracking باشد تا بتواند با اپل واچ (Apple Watch) رقابت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید