25 درصد افراد دچار اضطراب مستمر و موقت هستند

    کد خبر :624416

آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه بالا بردن سطح نشاط جامعه و آموزش مدیریت کنترل هیجانات رفتاری و خشم از اصلی‌ترین اهرم‌ها برای سلامت روان جامعه است، گفت:حدود 25 درصد افراد دچار اضطراب مستمر و موقت هستند.

مجید ابهری رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی درباره «وضعیت سلامت روان جامعه»، اظهار داشت: بهداشت و سلامت روان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های نظام بهداشتی هر جامعه است.

وی گفت:‌ بهداشت روان وابستگی مهمی به دو عامل فردی و اجتماعی دارد. عامل فردی شرایط خانوادگی، وضعیت تأهل یا تجرد، داشتن یا نداشتن فرزند، اشتغال یا بیکاری و در نهایت وضعیت اقتصادی فرد است.

این  آسیب‌شناس اجتماعی اضافه کرد: از نگاه وضعیت اجتماعی، انباشت اخبار ناگوار مانند بالا رفتن تورم،‌گران شدن قیمت سکه و ارز که گاهی هیچ ارتباطی با زندگی اکثریت جامعه ندارد، سلامت روان جامعه را با چالش روبه‌رو می‌کند.

ابهری گفت: بالا بردن سطح نشاط جامعه و بازگشت به زندگی ایرانی اسلامی، آموزش مدیریت کنترل هیجانات رفتاری و خشم برای جامعه، از اصلی‌ترین اهرم‌ها برای رشد و سلامت روان هر اجتماع است.

وی متذکر شد: متاسفانه نظام بهداشت در حال حاضر توجهی به بهداشت روان جامعه ندارد و فقط به اعلام آمار افسردگی اجتماعی اکتفا می‌کند؛ گاهی این آمارها تا 30 درصد مردم را افسرده اعلام می‌کند؛ در حالی که باید گفت مبنای این آمارها کدام است؟

ابهری با اشاره به عدم برنامه ریزی مطلوب در حوزه سلامت، تأ کید کرد:‌ متاسفانه توجهی به نشاط اجتماعی نشده است و به جای تربیت دینی،‌ آموزش دینی را جایگزین کرده‌اند؛ در نتیجه فاصله گرفتن از توکل و ارزش‌های معنوی، افراد را از قناعت داشتن دور ساخته و آنها را با روحیه اشرافی روبه‌رو می‌سازد.

وی افزود: این عوامل به طور مجموع با سلامت روان مغایرت دارد و دولت باید در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم، ناتو و مهندسی فرهنگی، رهنمودهای ایشان را به کار بندد البته نه اینکه در قالب شعار باشد.

این  آسیب‌شناس اجتماعی گفت:‌ اکنون به علت اخبار تلخ و ناگواری که در جامعه توسط رسانه‌های رسمی و فضای مجازی منتشر می‌شود، حدود 25 درصد افراد جامعه دچار اضطراب مستمر و موقت هستند.

ابهری در خصوص آمار شادی درباره مردم کشور، گفت:‌ آماری که در سطح بین‌المللی در مورد شاد بودن یا غمگین بودن مردم ایران اعلام می‌شود از ریشه دروغ بوده و یکی از اهرم‌های جنگ روانی توسط اتاق فکر صهیونیست است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید