شناسایی بیش از ۷۰۰ نوع مخدر در دنیا

    کد خبر :624331

معاون اطلاعات و عملیات پلیس مواد مخدر اعلام کرد : بر اساس اعلام سازمان ملل در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نوع ماده مخدر در سراسر دنیا شناسایی شده است.

 

سرهنگ مجید کریمی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در سال جاری، هوشمند سازی پلیس در دستور کار قرار گرفت، گفت: آزمایشگاه آنالیز و تجزیه و تحلیل مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر راه اندازی کرده و یک شبکه آزمایشی در این راستا در سراسر کشور ایجاد شده است. هدف این شبکه آزمایشگاهی شناسایی انواع مواد مخدری است که به روز تولید و از کشورهای دیگر وارد ایران می شود و در واقع هر روز شاهد نوع جدیدی از مواد مخدر بسیار خطرناک هستیم.

 

وی اشاره کرد: بر اساس اعلام سازمان ملل در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نوع ماده مخدر در سراسر دنیا شناسایی شده است و برای همین پلیس در ایران به سمت کار علمی حرکت کرده است تا با شناسایی این مواد مخدر، راه های مقابله با آن را در اختیار همکاران مان در سراسر کشور قرار دهیم.

 

معاون اطلاعات و عملیات پلیس مواد مخدر به استفاده از فضای مجازی برای قاچاق مواد مخدر و ترویج استفاده از آن اشاره و بیان کرد: در چند سال گذشته این موضوع مورد توجه قاچاقچیان قرار گرفته است و به همین جهت بخش ویژه ای برای مبارزه با فروش مواد مخدر تشکیل داده ایم و در این راستا شبکه های اجتماعی و به طور کل فضای مجازی را رصد می کنیم تا از مصرف و تبادل مواد مخدر در این فضا جلوگیری کنیم.

 

وی به فعالیت‌های علمی پلیس مبارزه با مواد اشاره و اظهار کرد: پلیس در این حوزه با مراکز علمی و آموزشی مانند دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان تفاهم نامه هایی را امضا کرده ایم و در قالب طرح های صنعتی و غیرصنعتی با آنها کار می کنیم. در همین راستا، از همه کسانی که در این حوزه می توانند به پلیس کمک کنند، با نیروی انتظامی تماس بگیرند و در صورتی که ایده جدید و دستگاهی برای مبارزه با مواد مخدر دارند، به پلیس مبارزه با مواد ناجا مراجعه کنند.

 

به گزارش ایسنا، سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: پلیس در سراسر کشور بیش از ۴۴۰ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کرده است و موفق شدند از ورود آن به بازار جلوگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید