لزوم واگذاری بعضی از اختیارات محله به تصمیم‌گیران محلی

    کد خبر :624302

شهردار تهران گفت:‌شورای محلات شکل پیدا کرده و باید بعضی از اختیارات محلی را به تصمیم‌گیران محلی اختصاص دهیم.

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم آغاز به کار پنجمین دوره شورایاری‌ها که در سالن وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: اوایل مردادماه سال جاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کردیم و موانع زیادی پیش‌روی بود ولی با همکاری تمامی همکاران در شهرداری و سایر دستگاه‌ها توانستیم این انتخابات را برگزار کنیم.

 

وی افزود: 510 هزار نفر در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کردند که اعضای شورایاری‌های هر محله انتخاب شدند.

 

شهردار تهران گفت: تمام تلاش ما این است که تصمیمات‌مان را به روح محلات نزدیک‌تر کنیم.

 

حناچی افزود:‌ اداره امور شهر از خانه، محله، ناحیه و منطقه آغاز می‌شود و از مرحله ناحیه به پایین به شکل سازمانی در شهرداری تعریفی نداریم و باید تعریفی قانونی از شورایاری‌ها در چارت سازمانی شهرداری داشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: انتخابات شورایاری‌ها گامی است که به این سمت حرکت کنیم.

 

شهردار تهران گفت: باید شورای محلات شکل پیدا کنند و برخی از اختیارات محلی را به تصمیم‌گیران محلی اختصاص دهیم.

 

حناچی بیان داشت: شورایاری‌ها باید به اداره شهر نزدیک‌تر شوند و درخواست‌های عمومی را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد. بودن شورایاری‌ها باعث پیگیری موضوعات می‌شود و هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند مجموعه شورایاری‌ها را حذف کند و تمام تلاش ما هم این است که گپ بین مدیریت شهری و مردم را پر کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تفاوت شهروند با شهرنشین این است که شهروند حس تعلق به شهر دارد و ما باید تمام تلاش‌مان را بکنیم حق تعلق به مکان را دامن بزنیم و تلاش کنیم که این حس تعلق افزایش پیدا کند.

 

شهردار تهران گفت: ما هزاران مکان رویداد در این شهر داریم که حس تعلق خاص خود را دارد و خاطراتی را زنده می‌کند.

 

وی یادآور شد: تأثیرات تحریم در کشور یک فرصت است و در کوتاه‌مدت می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

 

حناچی بیان داشت: شهرداری دو لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است که بتواند از طریق آن منابع سالمی را به شهرداری تزریق کند و شهرداری به خاطر دریافت درآمد به هر کاری دست نزند.

 

وی افزود: در حال حاضر 40درصد ساخت و سازها در کشور کاهش یافته و شهرداری‌ها بیشترین سختی را پیش‌رو دارند که امیدوارم این شرایط سخت را پشت‌سر بگذاریم.

 

به گزارش فارس، در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها 75 درصد از منتخبین مرد و 25 درصد نیز بانوان بودند. 4 هزار نفر از افرادی که شرکت کردند بین 23 تا 35 سال سن داشتند و بیش از 400 هزار نفر در این انتخابات رأی دادند و 38 درصد مشارکت زنان نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرد. مناطق 4، 15، 19، 5 و 1 بیشترین رأی‌گیری را برای انتخابات شورایاری‌ها داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید