برنامه‌های هنری گالری‌ها تحت تاثیر آغاز هفته خوشنویسی

    کد خبر :624264

تعدادی از گالری‌های پایتخت همزمان با آغاز هفته خوشنویسی روز جمعه ۱۹ مهرماه نمایشگاه‌های خوشنویسی و نقاشی خط برگزار خواهند کرد.

 

در سومین جمعه مهرماه شاهد افتتاح ۴۵ نمایشگاه هنری جدید هستیم و این میزان، علاوه بر نمایشگاه برخی گالری‌های هنری دیگر است که در این روز به کار خود ادامه می‌دهند. همچنین همزمان با گرامیداشت هفته خوشنویسی، نمایشگاه بزرگ نستعلیق نویسان ایران امروز جمعه ۱۹ مهر در مجموعه فرهنگی هنری آسمان گشایش خواهد یافت. در ادامه، برنامه افتتاحیه برخی نمایشگاه‌های هنری جمعه ۱۹ مهرماه را برمی‌شمریم.

 

مجموعه آسمان فرهنگستان هنر

 

همزمان با گرامیداشت هفته خوشنویسی، نمایشگاه بزرگ نستعلیق نویسان ایران جمعه ۱۹ مهر در مجموعه فرهنگی هنری آسمان به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، نبش خیابان فیروز کوه، شماره ۴۷-۴۹ گشایش خواهد یافت.

 

در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ اثر از نستعلیق نویسان تراز اول کشور به نمایش گذاشته می شود و غلامحسین امیرخانی در افتتاحیه این نمایشگاه سخنرانی خواهد کرد.

 

گالری آینه موسسه صبا

 

نمایشگاه ملی خط شکسته معاصر ایران با عنوان «سماع شکسته» به همت فرهنگستان هنر ایران (موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا) و کمیسیون ملی یونسکو ایران با حضور بیش از ۱۵۵ استاد نامی‌و هنرمند برجسته خط شکسته معاصر ایران و ۳۲۰ اثر ارسالی به دبیر خانه نمایشگاه، روز پنجشنبه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۶ در گالری آینه موسسه صبا، گشایش خواهد یافت.

 

این نمایشگاه از ۲۰ مهر تا ۲ آبان همه روزه، به‌جز ایام تعطیل، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۱۲۵ میزبان مخاطبان عزیز خواهد بود. آثار رسیده به این نمایشگاه، زیر نظر شورای ارزیابی و تشخیص انتخاب خواهد شد.

 

گالری آشیان نقش و مهر

 

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «مهر حافظ» به مناسبت بزرگداشت حافظ از روز جمعه ۱۹ مهرماه در خانه محجوبی به نشانی میدان آرژانتین، خیابان بخارست، خیابان هجدهم، بن بست گل محمدی شماره چهار گشایش می‌یابد.

 

گالری گویا

 

نمایشگاه انفرادی خوشنویسی بنفشه مصری‌پور با عنوان «ضیافت نستعلیق» از این جمعه در گالری گویا به نشانی کریمخان زند، روبروی ایرانشهر، پلاک ۸۹ افتتاح می شود.

 

گالری نگر

 

نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط «کلک خیال انگیز» از ۱۹ تا ۲۴ مهر در گالری نگر واقع در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ سوم برگزار می شود.

 

گالری آرت سنتر

 

نمایشگاه مروری بر آثار قدرت‌الله عاقلی از جمعه ۱۹ مهرماه در گالری آرت سنتر واقع در بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان آغاز به کار می کند. این نمایشگاه، حاصل کوشش بیست و پنج ساله‌ هنرمند در حوزه‌ مجسمه‌سازی است؛ به این امید که بتواند تحولات فکری و هنری وی را در این مدت، به روشنی بیان کند.

 

گالری آ

 

نمایشگاه طراحی جعفر صادقی با عنوان «منظر گم» و نمایشگاه چاپ دستی، طراحی و نقاشی شیوا پرهام با عنوان «رنج فیلی» از ۱۹ مهرماه در گالری آ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ گشایش می یابد.

 

گالری ثالث

 

نمایشگاه گروهی «۸۰ سال جواد مجابی از نگاه هنرمندان» از روز جمعه ۱۹ مهر در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ برپا می‌شود.

 

در این ‌نمایشگاه آثاری از بهزاد شیشه گران، رضا شبیری، اردشیر محصص، امیر قاسمی زاده، محمد حسین حلیمی، منوچهر معتبر، بهار مجابی، علیرضا مجابی، کامبیز درم بخش، بیژن اسدی پور، بلوهر آصفی، احمد سخاورز، مصطفی نجمی، بهمن رضائی، علیرضا اسپهبد، جمشید عباچی زاده، حسن مشکین فام، مهدی درویشی، اسماعیل سندوزی، نصرت رحمانی، داوود شهیدی، محمدرضا آتشزاد، بهروز گلزاری، احمد هدی، حسین مجابی، رضا نور بختیار، یغما گلرویی، سیوا شهباز، افشین شاهرودی، جواد آتشباری، حسن حاجی نوری، جواد منتظری، جواد رحیمی، کورش حاجی نوری، تورج خامنه زاده، وحید حسینی محمدی، امید طاری فرد، حمیدرضا فرامرزی درباره زندگی و آثار جواد مجابی نویسنده و شاعر معاصر به نمایش در می‌آید.

 

گالری دنا

 

گالری دنا از روز جمعه ۱۹ مهرماه میزبان نمایشگاه آثار کیومرث کیاست با عنوان «مسخ تاریخ» است. گالری دنا در خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، طبقه ۲ قرار دارد.

 

گالری فرهنگسرای نیاوران

 

به گزارش مهر، سومین نمایشگاه گروهی حجم به کیوریتوری الناز طهرانی با عنوان «ابژه» جمعه ۱۹ مهرماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می‌کند. موضوع این نمایشگاه «احجام کاربردی از سنگ ایرانی ، میز و حجم کوچک کاربردی» است.

 

در این نمایشگاه، همچون گذشته از طراحان، هنرمندان مجسمه ساز دعوت شده تا با هنر و اندیشه خود برای این پرسش پاسخی بیابند: «چگونه یک شیئ مانند میز می‎تواند به مرکز تجمع افراد و پایگاهی برای گذراندن ساعت‎های طولانی و فعالیت‎های مشترک تبدیل شود؟» در این نمایشگاه همچنین آثاری از میان آثار کارگاه آموزشی برگزار شده با همین موضوع در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

نمایشگاه «ابژه» با هدف تمرکز و کشف پتانسیل‎های موجود در مواد، بر متریال سنگ متمرکز شده و از طراحان خواسته شده است تا با فکر کردن به این متریال و بحث و نقد پیرامون آن، حوزه طراحی محصول را به تحرک بیشتر وا دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید