پاکسازی فرحزاد از معتادان و خرده‌فروشان تا پایان امسال

    کد خبر :624049

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از فراهم شدن امکان حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در کمیته‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

 

سردار اسکندر مومنی در حاشیه نشست تخصصی سازمانهای مردم نهاد منتخب استانهای تهران و البرز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ امروز در این جلسه درخواستی از ما مطرح شد که نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در جلسات کمیته‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور داشته باشند. همینجا اعلام می‌کنم که این درخواست به عنوان یکی از مصوبات این جلسه بوده و در همه کمیته‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر و یک نماینده از سمن‌های مرتبط با داشتن حق رای می تواند در این جلسات حاضر شود.

 

مومنی با بیان این که باید ساز و کاری ایجاد شود تا سمن‌های منتخب به نمایندگی از دیگر سمن‌ها انتخاب شده و در این جلسات حضور داشته باشند گفت: امیدواریم که طی یک ماه تا ۱.۵ ماه آینده این اقدام نهایی شده و نمایندگان سمن‌ها در کمیته‌های تخصصی مبارزه با مواد مخدر حاضر شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که تولید و توزیع مواد مخدر در منطقه ما بسیار رو به افزایش است افزود: طرح یاریگران زندگی نیز با هدف پیشگیری از اعتیاد اجرایی شده و این طرح به تصویب ریاست جمهوری رسیده است که امیدواریم زودتر اجرایی شود.

 

مومنی در پاسخ به پرسشی درباره‌ وضعیت محله‌های هرندی، شوش و مولوی نیز گفت: آخرین بازدید ما از این منطقه مربوط به شنبه همین هفته بود. به جرات می‌توانم بگویم که در این منطقه شرایط حدود ۷۰ درصد بهتر از قبل شده و مردم نیز از اقدامات انجام شده رضایت دارند. در گذشته بچه‌های مردم باید از میان معتادان عبور می‌کردند در حالی که امروزه این مسئله رفع شده است.

 

وی ادامه داد: البته مردم نگرانی‌هایی بابت بازگشت به این منطقه به شرایط قبلی داشتند که باید اقدامات تثبیتی صورت گیرد اما همانطور که گفتم ۷۰ درصد اقدامات قضایی و انتظامی در این محل انجام شده و شرایط بسیار بهتر از گذشته است اما لازم است یکسری اصلاحات کالبدی در این محلات انجام شود.

 

وی در مورد خانه‌های پلمب شده گفت: برخی از این خانه‌ها همچنان پلمب هستند و پیگیری ‌های ما در این زمینه ادامه دارد.

 

به گزارش ایسنا، مومنی در مورد وضعیت محله‌هایی نظیر فرحزاد نیز گفت:‌ در این محله‌ها نیز تا پایان امسال اقداماتی را انجام خواهیم داد و این محلات به طور کامل پاکسازی خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید