پژو301 ایران خودرو را بیشتر بشناسیم

    کد خبر :623968

301 پلتفرمی جدیدي است که سرآغازي براي تولید محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو به شمار مي رود،توليد انبوه این خودرو، ‌از نيمه نخست سال 99 آغاز مي شود.

این خودرو مطابق با استانداردهای 85گانه دوست دار محيط زيست است و با دو گیربکس دستی و اتوماتيك توليد خواهد شد .

 

مشخصات گیربکس :

گیربکس داخلی ارتقاء یافته (4BE) با تولید صدای کمتر و کلاچ هیدرولیک از ویژگی‌های این محصول است. از جمله تجهیزات و امکانات ویژه خودروی 301، می توان به اکسل عقبTWIST BEAM ، بازویی مثلثی پرسی بجای فناوری فورج، سیستم تعویض دنده کابلی و سیستم فرمان برقی Brushless اشاره کرد.

ایران خودرو نبود نقص منجر به بازگشت خودرو تا ۱۰هزار کیلومتر، شروع تولید با حداقل سطح کیفی چهار ستاره در شاخص SQI و دستیابی به اهداف صنعتی سازی و تجاری سازی در شش ماه نخست تولید انبوه را از اهداف کلان کیفی تولید این محصول می داند .

ایمنی 301:

کاربرد فلزات با استحکام بالا و کیسه هوای جانبی سرنشینان، ۳۰۱ را به خودرویی نسبتا ایمن برای مشتریان تبدیل كرده است. با این حال، این خودرو با تغییری که در وضعیت ظاهری جلوپنجره آن در مدل فیس لیفت داده شد، تست های عابر پیاده را با موفقیت بیشتری نسبت به مدل های پیشین پشت سر گذاشته است. این خودرو توانايي دریافت 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ را دارد و از این حیث از بسیار از محصولات تولیدی داخل برتر می باشد.

 

به گفته ایران خودرو قطعات سرنوشت ساز در تصادف خودرو مانند سپرها، اجزای شاسی، ستون ها، رکاب ها و… در این محصول تقویت شده و در بدنه آن نسبت به خودرو های داخلی، از ورقه هایی با استحکام بالا و مواد جدیدتر استفاده شده است.

 

مشخصات موتور:

موتور ای. سی. 5 با استفاده از تکنولوژی CVVT ( کنترل پیوسته و متغییر سوپاپ ها) و با با بيش از 80 درصد ساخت داخل تولید مي شود و تاكنون 50 دستگاه از موتور EC5 توليد شده و این موتور که بر پایه موتور تی. یو. 5 طراحی شده است، با توجه به الزامات زیست محیطی مصوب دولت ، استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس مي كند و دوستدار محيط زيست به حساب مي آيد.

حجم موتور 301 ، معادل 1.6 ليتر، حداكثر قدرت آن 110 اسب بخار و حداكثر گشتاور آن 150 نيوتن متر در دور موتور 4 هزار است. مصرف سوخت تركيبي اين خودرو 7.1 ليتر در هر 100 كيلومتر پيمايش است.
همچنین توان و گشتاور موتور5 EC به میزان 4 تا 7 درصد نسبت به موتور TU5 افزایش یافته است. اين موتور ازآزمون هاي عملكردي مختلف و شرايط آب و هواي متفاوت سربلند بيرون آمده است.در مجموع، می توان گفت، این موتور منحنی گشتاور یکنواخت تری دارد که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است.

 

داخلی سازی قطعات:

بیش از يك هزار قطعه نیازمند خودکفایی براي توليد محصول 301 شناسایی شده و درحال حاضر بیش از 140 سازنده داخلی براي توليد آن مشارکت دارند و روند قطعه سازی آن نیز در حال انجام است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید