سه اپیزود مرگ در نمایش زنانه «رویاهای دم صبح»

    کد خبر :623964

کارگردان «رویاهای دم صبح» با اشاره به مضمون نمایش که درباره مرگ است، درباره دیگر ویژگی‌های این نمایش توضیحاتی ارائه داد.

بهاره مشیری کارگردان نمایش «رویاهای دم صبح» که روزهای پایانی اجرای خود را در کارگاه نمایش سپری می‌کند درباره استقبال از این اثر نمایشی گفت: خوشبختانه از استقبال مخاطبان راضی هستم و با وجودی که کارگاه نمایش ظرفیت کمی دارد اما خوشبختانه تماشاگران زیادی در این مدت کم به تماشای کار نشستند. این نمایش نوشته لیلی عاج است و تا ۱۹ مهرماه روی صحنه خواهد بود.

 

اخبار فرهنگ و هنر- وی درباره اجرای مجدد نمایش در سالنی دیگر بیان کرد: برای اجرای این نمایش ما به سالنی بلک باکس احتیاج داشتیم که کارگاه نمایش تئاتر شهر بسیار مناسب این اجرا بود. برای اجرای مجدد نیز باید رایزنی‌هایی با سالن‌های خصوصی داشته باشیم تا در صورت فراهم شدن شرایط بتوانیم مجددا کار را به صحنه ببریم.

 

مشیری درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: «رویاهای دم صبح» متشکل از سه اپیزود درباره سه زن است که نقش هر سه نفرشان را خودم بازی می‌کنم و البته حدیثه سادات حسینی به عنوان بازیگر همراه در کنار من حضور دارد. ۲ نفر از سه زن این نمایش مرده‌اند و دیگری در واقع حلقه اتصال بین این ۲ مرگ است. اپیزود اول نمایش زندگی یکی از کشته شدگان اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات به نام نگار را به تصویر می‌کشد. البته در این نمایش تنها از اسامی جان باختگان و آسیب‌دیده‌های این اتفاق استفاده شده اما زندگی نگار به شکل تخیلی به نمایش گذاشته می‌شود. اپیزود دوم درباره زینت خواهر نگار است که در واقع یک مرده شور است و اپیزود سوم نیز درباره نویسنده‌ای به نام فرشته انصاری است که به جرم قتل در زندان است و شب قبل از اعدامش به دلیل ترس از مرگ سکته می‌کند و می‌میرد و زینت جسد او را غسل می‌دهد. در واقع ما برشی از ساعت‌های پایانی زندگی یک زن محکوم به اعدام را می‌بینیم.

 

وی متذکر شد: موتیف این سه اپیزود مرگ است و هر سه زن نمایش در عین داشتن نسبت‌های انسانی با یکدیگر از طریق مرگ با هم مرتبط می‌شوند و زینت در نقش رابط و حلقه اتصال ۲ زن دیگر عمل می‌کند.

 

مشیری در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: در این نمایش سه زن از طبقات مختلف اجتماع به تصویر کشیده می‌شوند. به عنوان نمونه نگار نماینده همه دانشجویانی است که در اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات فارغ از جنسیتشان حضور داشتند اما با این وجود این نمایش تنها قرار است طرح مساله کند. تعدادی دانشجو به دلیل یک سهل انگاری جان خود را از دست دادند و این نمایش به این مساله نیز اشاره می‌کند که بعد از این اتفاق دردناک چه بلایی سر بازمانده‌های آنها آمده است.

 

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از تهیه‌کننده: آنا نعمتی، مشاور هنری: حمیدرضا افشار، مشاور کارگردان: لیلی عاج، طراح نور: رضا خضرایی، مدیرتولید: مهرنوش بلمه، دستیار کارگردان و برنامه ریز: ناصر ارباب، مدیرصحنه: فاطمه سادات طباطبایی و زهرا حاجی‌احمدی، منشی صحنه: زینب ایوبی، مدیر روابط عمومی: مریم رودبارانی، طراح بروشور و پوستر: حامد هاشمی، عکاس: میلاد بهشتی و ساخت تیزر: شرکت تبلیغمون.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید