احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین وجود دارد

    کد خبر :623608

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند کاهشی قیمت گوشت گوساله در کشور گفت: در صورت ادامه این روند، احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین از کشور وجود دارد.

 

مرتضی رضایی امروز در همایش روز جهانی تخم مرغ در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه گفته می شود در کشور با انباشت دام سنگین مواجه هستیم، آیا این مسئله را تأیید می کنید؟ گفت: در بحث گوشت گوساله یا همان دام سنگین طی ماه های اخیر با کاهش قیمت مواجه بوده ایم و این مسئله نشان می دهد که با فراوانی عرضه مواجه هستیم.

 

وی درباره اینکه آیا احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین به دلیل این انباشتگی از کشور وجود دارد، افزود: در صورتی که روند فعلی ادامه پیدا کند، این احتمال وجود دارد.

 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم روز جهانی تخم مرغ گفت: اگر مقدار تولید تخم مرغ را بر جمعیت ۸۳ میلیون نفری کشور تقسیم کنیم سرانه مصرف هر ایرانی ۲۰۰ عدد تخم مرغ در سال است.

 

به گزارش مهر،وی اضافه کرد: ما برای اینکه این عدد ۲۰۰ را به ۳۶۵ در سال برسانیم باید راه طولانی را طی کنیم که اگر با همین سرعت رشد راه را ادامه بدهیم، به اهداف خود خواهیم رسید.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حدود سه ماه است که موافقت برای صادرات تخم مرغ ابلاغ شده است، گفت: حدود ۱۴ هزار تن تخم مرغ نیز از کشور صادر شده است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مقاصد صادراتی تخم مرغ کشور اضافه کرد: مقاصد اصلی صادراتی ما کشور عراق و افغانستان است اما باید سعی کنیم با کشورهای دیگر در دنیا هم در این زمینه تعامل کنیم.

 

وی با بیان اینکه تولید تخم مرغ یک روند خطی دارد و مرغداران نمی‌توانند یکباره تولید را افزایش یا کاهش دهند،گفت:مصرف تخم مرغ در ماه‌های مختلف و فصول مختلف، متفاوت است.

 

رضایی ادامه داد: معمولا در شش ماهه دوم سال افزایش مصرف تخم مرغ داریم و 60 درصد از تولید تخم مرغ در این نیمه مصرف می شود، بنابراین باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و تا تولید و هر عرضه به اندازه مصرف باشد.

 

این مقام مسئول در وزارت جهاد ادامه داد: در نیمه اول که افزایش تولید داریم میزان مصرف کمتر است و می‌توان در این نیمه با بازارهای صادراتی، بازار را تنظیم کنیم تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

 

رضایی درباره دام‌های پلاک گذاری نشده نیز گفت: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص محدودیت حمل دام بدون شناسه و کد هویت گذاری، حمل آن کاملاً ممنوع است و در صورت رصد این نوع دام توسط دستگاه‌های نظارتی به‌عنوان دام قاچاق ضبط خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید