آخرین وضعیت اکران فیلم های سینمای کودک

    کد خبر :623596

غلامرضا فرجی گفت:سرگروه‌هایی که تا کنون فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان خود را اکران نکردند این هفته اقدام به معرفی و ثبت می‌کنند.

اکران ضعیف حوزه سینمای کودک و نوجوان به جایی رسید که راهکار‌هایی برای خروج از این وضعیت ارائه شد که یکی از آن‌ها اکران حداقل یک فیلم در طول سال توسط هر سرگروه سینمایی است.

 

اخبار فرهنگ و هنر – غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش بیست و هفتم شهریور امسال ، به جزئیات این مصوبه و اجرای آن اشاره کرد و گفت:«از ابتدای سال ۹۸ تنها چند سینما برای اکران فیلم‌های کودک اقدام کرده‌اند. سینما فرهنگ فیلم‌های «پیشونی سفید ۳» و «تپلی و من» را اکران کرده است و سینما استقلال، اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» و سینما زندگی اکران فیلم «تورنادو» را در برنامه دارد. همچنین سینما آزادی اعلام کرده قصد اکران انیمیشن «بنیامین» را دارد، اما تاکنون سینما‌های آستارا، باغ کتاب و ایران قرارداد‌های فیلم کودک و نوجوان خود را ارائه نداده‌اند.»

 

حالا با گذشت تقریبا یک ماه از این گفت و گو و ورود به نیمه دوم سال، مصاحبه دیگری با فرجی انجام دادیم که گفت: «سرگروه‌هایی که اقدام به ثبت فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان نکرده اند، هفته آینده این کار را انجام خواهند داد».

 

طبق قانون جدید، سرگروه‌های سینمایی موظف به اکران حداقل یک فیلم کودک و نوجوان در طول سال هستند در غیر این صورت تخلف کرده و با اجرای قانون مواجه خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید