در همایش نقشه برداری مغز عنوان شد؛

تشخیص افسردگی و اختلالات خواب با نقشه برداری از مغز

    کد خبر :623593

دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز، گفت: استفاده از نقشه برداری مغز، به روش های تشخیصی بیماری هایی همچون پارکینسون، آلزایمر، افسردگی و اختلالات خواب، کمک می کند.

 

مسعود طهماسیان، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری ششمین همایش نقشه برداری مغز در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، افزود: در این همایش، دانشمندان برجسته ای از دانشگاه های آمریکا، آلمان و دانمارک، یافته های جدید در این حوزه را ارائه می دهند.

 

وی از نقشه برداری مغزی به عنوان یک علم بین رشته ای نام برد و گفت: در این علم، با استفاده از تخصص های مختلف روانپزشکی، نورولوژی، پزشکی هسته ای، رادیولوژی و جراحی مغز و اعصاب، با کمک رشته های ریاضی، مهندسی پزشکی و فیزیک، می خواهیم ساختار و عملکرد مغز را بهتر بشناسیم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به کاربرد نقشه برداری مغز در تشخیص بیماری های روانپزشکی و عصب شناختی، ادامه داد: ما از این طریق می توانیم به درک بهتری از این بیماری ها دست یابیم.

 

طهماسیان افزود: با توجه به اینکه در تشخیص بالینی برخی از بیماری های مرتبط با مغز دچار مشکلاتی هستیم، افزود: موضوع تشخیص های افتراقی در بالین، یکی از اهداف نقشه برداری مغز است که به درمان بهتر بیماری ها در آینده کمک می کند.

 

دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز، به تشخیص اختلالات خواب، افسردگی، پارکینسون و آلزایمر، با استفاده از نقشه برداری مغز اشاره کرد و گفت: نقشه برداری مغز، روش های تشخیصی را آسان می کند و در حیطه درمان ورود نمی کند.

 

طهماسیان افزود: تشخیص سکته های مغزی ، از دیگر اهداف نقشه برداری مغز است که مطالعات آن دنبال می شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید