تغییرات طراحی جدید گلکسی فولد سامسونگ در کالبدشکافی iFixit مشخص شد

    کد خبر :623351

iFixit نقص طراحی‌ گوشی گلکسی فولد را در کالبدشکافی جدیدش آشکار کرده و به‌طور دقیق خبر از تغییرات گلکسی فولد در طراحی جدیدش داده است.

 

سامسونگ در ماه فوریه گلکسی فولد را رونمایی کرد اما در تصمیمی منطقی، پس از ادعای متعدد کارشناسان مبنی بر اینکه نمایشگر گلکسی فولد با مشکلات مهمی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند؛ پیش‌فروش‌های گلکسی فولد را لغو کرد و تاریخ عرضه‌ی آن را به‌تعویق انداخت تا مشکلات را رفع کند. سامسونگ، اوایل ماه گذشته با طراحی بهبودیافته‌ی گلکسی فولد، مجدد شروع به تولید آن کرده است. اکنون، iFixit به سراغ این گوشی رفته و با کالبدشکافی آن به‌طور دقیق نشان داده که طراحی جدید گلکسی فولد چه تغییراتی کرده است.

 

 

یکی از مشکلات اصلی، وجود شکاف در اطراف گوشی بوده است. در حالی که گلکسی فولد محافظی در برابر نفوذ گردوغبار نداشت؛ شاهد شکاف‌های نسبتا بزرگ در اطراف لولای آن بودیم که باعث جمع‌شدن گردوغبار در آن محل شده بود که می‌توانست به عملکرد لولا و حتی صفحه‌نمایش آسیب وارد کند. بنابراین، اولین تغییر در این گوشی این است که سامسونگ شکاف‌های هر دو طرف صفحه‌نمایش را با یک پوشش محافظ بسته تا از ورود گردوغبار و سایر ذرات جلوگیری شود. همچنین، لولا‌های داخلی را با نوار پوشانده است تا گردوغبار از نمایشگر دور بماند.

 

طراحی جدید گلکسی فولد با یک لایه‌ی محافظ اضافی از جنس فلز برای تقویت بیشتر نمایشگر به بازار عرضه خواهد شد. لایه‌ی محافظ صفحه‌نمایش جدید نیز تا زیر تمام لبه‌های گلکسی فولد گسترش یافته است؛ بنابراین، دیگر کاربران یا منتقدان وسوسه نخواهند شد تا لایه‌ی محافظتی بالای دستگاه را بردارند و امکان جداکردن برچسب محافظ را نخواهند داشت.

 

با وجود همه این تغییرات، گلکسی فولد سامسونگ هنوز یک دستگاه شکننده است و مهم‌تر اینکه، تعمیر آن درصورت بروز هرگونه خرابی بسیار دشوار خواهد بود. به‌همین دلیل، iFixit نمره‌ی تعمیرپذیری ۲ از ۱۰ را به این گوشی داده که کم‌ترین امتیاز ممکن تاکنون بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید