بیانیه اعضای اروپایی شورای امنیت درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی

    کد خبر :623277

اعضای اروپایی شورای امنیت در بیانیه‌ای آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل دانستند.

 

انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان، بلژیک و همچنین استونی که در ماه ژانویه به عضویت شورای امنیت در آمد در بیانیه‌ای مشترک آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرده و آن را نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل دانستند.

 

اعضای اروپایی شورای امنیت همچنین از کره شمالی خواستند تا تعاملی “معنادار” در مذاکرات خلع سلاح با آمریکا داشته باشد.

 

به گزارش تسنیم، نشست شورای امنیت پشت درهای بسته در روز سه شنبه در حالی برگزار شد که کیم سانگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل پیش از این درباره این جلسه به آمریکا و اروپا هشدار داده بود.

 

کیم در جمع خبرنگاران گفته بود: به خوبی می‌دانیم ایالات متحده پشت اقدامات ناصواب انگلیس، فرانسه و آلمان قرار دارد. آمریکا و پیروان آن باید متوجه باشند آنها موضوع دفاع از خود را در نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح می‌کنند و این امر ما را به دفاع بیشتر از حق حاکمیت خود ترغیب خواهد کرد.

 

نیکلا دی ریوری نماینده فرانسه در سازمان ملل علت درخواست تروئیکای اروپایی برای نشست شورای امنیت را آزمایش‌ یک موشک بالستیک جدید از زیردریایی کره شمالی که هفته گذشته انجام شد، عنوان کرده است.

 

مذاکرات کاری آمریکا و کره شمالی شنبه هفته جاری در استکهلم پایتخت سوئد از سر گرفته شد اما به شکست انجامید و زودتر از موعد پایان یافت.

 

هشدار جدید کره شمالی در حالی مطرح شده که یکشنبه شب نیز یک مقام وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای تاکید کرد پیونگ یانگ هیچ علاقه ای به گفتگو با واشنگتن تا زمانی که ایالات متحده اقدامات عملی برای توقف کامل و غیرقابل بازگشت سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی، انجام ندهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید