شکایت خلبانان یک شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکا از بوئینگ

    کد خبر :623049

انجمن خلبانان شرکت هواپیمایی سوث وست ایرلاینز آمریکا اعلام کرد که از شرکت هواپیما سازی بوئینگ به خاطر گمراه کردن عمدی این شرکت هواپیمایی و خلبانان آن درباره هواپیماهای ۷۳۷ مکس شکایت کرده است.

 

به گزارش رویترز، انجمن خلبانان شرکت هواپیمایی سوث وست ایرلاینز آمریکا اعلام کرد که از شرکت هواپیماسازی بوئینگ این کشور به خاطر گمراه کردن خلبانان و خسارت وارده به آنها شکایت کرده است.

 

به نقل از فارس، خلبانان شرکت هواپیمایی سوث وست ایرلاینز آمریکا می‌گویند که بوئینگ به طور عمدی خلبانان و این شرکت هواپیمایی را درباره هواپیماهای بوئینگ 737 مکس گمراه کرده است.

 

انجمن خلبانان سوث وست ایرلاینز مدعی شده است که زمین گیر شدن هواپیماهای مکس 737 این شرکت به لغو 30 هزار پرواز سوث وست ایرلاینز منجر شده و باعث شده مجموع درآمد خلبانان 100 میلیون دلار کاهش یابد.

 

شرکت سوث وست ایرلاینز با داشتن 34 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس بزرگترین شرکت اپراتور این هواپیماها محسوب می‌شود.

 

شکایت خلبانان در دادگاه منطقه‌ای دالاس در ایالت تگزاس آمریکا مطرح شده و در آن بوئینگ متهم شده است که با عدم ارائه اطلاعات ایمنی حیاتی از سازمان‌های امور هوانوردی، مشتریان، خلبانان و عموم مردم درباره تغییرات طراحی بوئینگ‌های 737 مکس گمراه کرده است.

 

سخنگوی بوئیگ گفته اگرچه این شرکت روابط طولانی خود با اتحادیه خلبانان هواپیمایی سوث وست ایرلاینز را ارج می‌نهد اما معتقد است این اتهام بی‌اساس بوده و از خود در برابر این گونه دعاوی قضایی به شدت دفاع خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید