نیکی هیلی: تصمیم ترامپ دربارۀ سوریه به معنای مرگ متحدان آمریکاست

    کد خبر :622985

سفیر پیشین ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل که از متحدان نزدیک دونالد ترامپ محسوب می‌شد، در اقدامی کم‌سابقه از سیاست‌های وی در قبال سوریه انتقاد کرد.

 

«نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، در پیامی در توئیتر اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن سربازان آمریکایی از شمال سوریه آن‌هم در حالی که ترکیه قصد دارد به این منطقه حمله کند، به این معنا است که آمریکا متحدان کردش را ترک می‌کند تا آنها بمیرند.

 

او در پیامی توییتری در کنار استفاده از هشتگ «ترکیه دوست ما نیست» نوشت: اگر انتظار داریم از حمایت متحدانمان برخوردار باشیم، باید همیشه از آنها حمایت کنیم. کردها نقشی اساسی در موفقیت ما در مبارزه علیه داعش در سوریه داشتند. اینکه آنها را رها کنیم تا بمیرند اشتباه بزرگی است.

 

به گزارش مهر، یورو نیوز در این رابطه می نویسد: تصمیم ترامپ برای تخلیه نیروهای آمریکایی از مناطق شمالی سوریه یکشنبه شب پس از گفتگوی تلفنی او با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام شد. این تصمیم نشانه‌ای از تغییر در سیاست خارجی آمریکا و دادن چراغ سبز به ترکیه برای حمله به نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه است؛ نیروهایی که یکی از قابل اعتمادترین شرکای آمریکا در سوریه محسوب می‌شدند و در مبارزات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه داعش، نقشی استراتژیک داشتند.

 

بیش از ۱۱ هزار زن و مرد عضو نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان مبارزه با داعش جان خود را از دست دادند.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در پاسخ به این پیام هیلی در صفحه توییتر خود نوشتند: جهان به رهبران قدرتمند آمریکا مانند نیکی هیلی متکی است. نیروهای دموکراتیک سوریه به دلیل قدرت و ارزش‌های آمریکایی که به آن باور داشتند، در کنار این کشور با افتخار با داعش مبارزه کردند. امیدواریم شرکای آمریکایی ما در این تصمیم تجدیدنظر کنند و تلاش مشترکمان در سوریه را رها نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید