ارائه لایحه متمم بودجه 98 شهرداری به شورای شهر تا یک ماه آینده

    کد خبر :622977

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران بیان اینکه رقم دقیق کسری بودجه امسال شهرداری تهران در حال احصاء شدن است، تصریح کرد: پس از بررسی عملکرد بودجه امسال، متمم بودجه تا یک ماه آینده تقدیم شورای شهر تهران خواهد شد.

 

حامد مظاهریان در خصوص ارائه متمم بودجه سال 98 شهرداری تهران به شورای شهر، اظهار کرد: از تمامی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران خواسته شده تا عملکرد شش ماهه خود را در حوزه درآمدها و هزینه‌ها اعلام کنند تا بر اساس این جمع‌بندی بتوانیم میزان تحقق یا عدم تحقق بودجه سال 1398 را ارزیابی کنیم.

 

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌ها در شش ماهه اول سال پیش‌بینی نشده بود، گفت: برای مثال برآورد اولیه در مصوبه بودجه مبنی بر افزایش 20 درصدی حقوق و مزایای کارکنان بود، اما در عمل با افزایش حدود 34 درصدی حقوق‌ها مواجه شدیم و بخشی از افزایش هزینه‌ها مربوط به این بخش بوده است.

 

مظاهریان اضافه کرد: همچنین با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور، بخشی از درآمدهای موردانتظار نیز در نیمه اول سال محقق نشده است و پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته تا طرق جبرانی یا ایجاد مسیرهای جدید درآمدی در نیمه دوم سال پیگیری شود.

 

معاون شهردار تهران تاکید کرد: مجموع این افزایش هزینه‌ها و جبران کاهش درآمدها پس از جمع‌بندی در قالب لایحه متمم بودجه سال 98 شهرداری تهران تقدیم شورای شهر خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، مظاهریان با اشاره به اینکه افزایش حقوق‌ها بار مالی بزرگی را برای شهرداری ایجاد کرده است، افزود: البته امیدواریم در 6 ماه دوم شهرداری در بخش درآمدها بتواند موفق‌تر عمل کند و در لایحه متمم بودجه نیز با اصلاح ردیف‌های منابع و مصارف، امیدواریم که شرایط بهتری فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید