۱۳ کشته و ده‌ها مفقود در حادثه واژگونی قایق در ایتالیا

  • حوادث
  • سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵
    کد خبر :622942

در پی واژگونی قایق مهاجران در آب‌های مدیترانه لحظاتی پیش از آغاز عملیات نجات، دست‌کم ۱۳ زن که برخی از آنان باردار بودند، غرق شدند.

 

مقامات ایتالیایی اعلام کرده‌اند که دست‌کم ده‌ها نفر از این مهاجران هنوز مفقودند.

 

قایق این مهاجران به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در نزدیکی جزیره “لامپدوسا”ی ایتالیا واژگون شده است.

 

به گفته سازمان ملل متحد در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر در مدیترانه جان خود را به هنگام تلاش برای مهاجرت خطرناک به اروپا از دست داده‌اند.

 

گارد ساحلی ایتالیا نیز اعلام کرده است اواخر روز یک‌شنبه پس از آگاهی از وجود این قایق که بیش از ظرفیت مسافرگیری داشته، مأموریت امداد و نجات را آغاز کرده است.

 

اما کمی بعد از نیمه شب روز دوشنبه که کشتی‌های نجات به قایق نزدیک شده‌ بودند “شرایط نامساعد جوی و جابه‌جایی ناگهانی مهاجران” باعث واژگونی آن شد.

 

این قایق پیش‌تر با حدود ۵۰ سرنشین از ساحل تونس حرکت خود را آغاز کرده بود.

 

امدادگران ۲۲ نفر را نجات داده‌ و اجساد ۱۳ زن را نیز از آب‌ خارج کرده‌اند. هنوز ده‌ها نفر از جمله دست‌کم هشت کودک مفقود باقی مانده‌اند.

 

مقامات ایتالیا تحقیقات در مورد جزییات وقوع این حادثه را در “لامپدوسا” آغاز کرده‌اند.

 

هر ساله هزاران مهاجر سعی در عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا دارند. افرادی که قصد مهاجرت به اروپا از این طریق را دارند، اغلب با کشتی‌های ناامن و پرازدحام وارد این سفر می‌شوند و بسیاری نیز در این مسیر جان خود را از دست می‌دهند.

 

به گزارش ایسنا،ماه گذشته فرانسه و ایتالیا با افزایش تعداد افراد ورودی به اروپا از طریق ایتالیا و یونان خواستار یک سیستم جدید برای توزیع خودکار مهاجران در اتحادیه اروپا شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید