فعالیت بستگان درجه یک مسئولان بهزیستی در مراکز ممنوع شد

    کد خبر :622771

رئیس سازمان بهزیستی طی بخشنامه‌ای، صدور مجوز فعالیت برای بستگان درجه یک ، پدر، مادر، خواهر، برادر، پسر، دختر و همسر مسئولان بهزیستی در مراکز را ممنوع کرد.

 

وحید قبادی دانا به منظور تاکید بر ارتقای سلامت اداری و از بین بردن موقعیت‌هایی که ممکن است موجب تقدم دادن منافع شخصی یا گروهی بر منافع عمومی شود با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمامی مدیران، معاونین و کارکنان ستادی و استانی، ضمن تعیین موارد تعارض منافع در این سازمان، پرهیز از قرار گرفتن در این موقعیت‌ها و خودداری از تصمیم و اقدام در این گونه موارد را ابلاغ کرد.

 

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و به استناد قانون سلامت اداری مصوب سال 1390 مجلس شورای اسلامی و در راستای اجرای سیاست‌های کلان سازمان، ضمن تاکید هرچه بیشتر بر مدیریت تعارض منافع و شفاف‌سازی فعالیت‌های جاری برابر هجدهمین جلسه شورای معاونین سازمان مورخ 98/6/12 مقتضی است دستور فرمائید نسبت به انجام موارد ذیل اقدام لازم معمول شود.

 

1_ از تاریخ ارسال این بخشـنامه، از صدور هرگونه موافقت اصولی، پروانه فعالیت و پروانه تأسـیس مراکز بهزیستی برای اشخاص ذیل خودداری شود:

 

رییس و معاونین سازمان، مشاوران رییس و مشاوران معاونین سازمان، مدیران کل ستادی و استانی، معاونین و مشاورین مدیران کل ستادی و استانی، روسای بهزیستی شهرستانها و معاونین ایشان، کارشناسان ناظر و کارشناسان مسئول، مدیرکل حراست، معاون و کارشناسان مربوطه، مـدیرکل مـدیریت عملکرد، معاون و کارشـناسان مربوطه، روسای واحـد های اداری مالی و اشـتغال، مسئولان و کارشـناسان مدیریت عملکرد، مسئولان و کارشناسان حراست، مدیرکل حقوقی و کارشناسان مربوطه و مسئولان امور حقوقی و کارشناسان آنها در بهزیستی سراسر کشور

 

2_ در صورتیکه افراد فوق الذکر در حال حاضـر مجوز فعالیت از بهزیستی اسـتان مربوطه و یا بهزیستی کشور را دارند، باید نسـبت به واگذاری امتیاز مرکز در حال فعالیت خود، حداکثر ظرف مدت 3 ماه، به مؤسسات خیریه‌ای که قبل از تاریخ ابلاغ این بخشنامه به ثبت رسیده اند، اقدام کنند.

 

3_ عضویت افراد مورد اشاره در بند (1) در مؤسسات خیریه در قالب هیئت امنا، هیئت مدیره و مدیرعامل ممنوع بوده و چنانچه در هیئت امناء، هیئت مدیره و یا مدیرعامل مؤسسه یا مؤسسات خیریه عضویت دارند می‌بایست از عضویت مذکور کناره گیری نمایند.

 

4_ افراد مورد اشاره در بنـد (1) می‌بـایست از هرگونه فعـالیت (تخصصـی، اداری، خـدماتی و …) در مراکز غیردولتی (مراکز حقیقی یا حقوقی) سازمان بهزیستی تحت عنوان مسئول فنی، به صورت تمام وقت و یا پاره‌وقت خودداری نمایند.

 

5_ صدور مجوز برای بستگان درجه یک افراد ذکرشده در بند 1 شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، پسر، دختر و همسر ممنوع است.

 

مسـئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه در سطح کشور به عهده معاونین و مدیران محترم ستادی و در سطح استانها به عهده مدیران کل محترم استانی می‌باشد.

 

به گزارش تسنیم؛ لازم به ذکر است کمیته‌ای به سـرپرستی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان و متشـکل از مدیر دفتر مرکزی حراست و معاون مشارکت‌های مردمی، توانمنـدسازی و امور مجلس سازمان، مسـئولیت نظارت عالی بر اجرای مفاد این بخشـنامه را بر عهـده خواهنـد داشت و ضروری است مدیران کل محترم استانی گزارشی از روند اجرای این بخشنامه را در دوره های سه ماهه به کمیته مذکور ارسال کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید