بیش از ۴۲ درصد مردم اخبار را از تلویزیون پیگیری می‌کنند

    کد خبر :622719

جدیدترین نظرسنجی صدا و سیما نشان می‌دهد بیش از ۴۲ درصد مردم اخبار و برنامه‌های سیاسی را از تلویزیون پیگیری می‌کنند.

مرکزتحقیقات سازمان صدا وسیما درادامه نظرسنجی خود درباره میزان استفاده مردم از تلویزیون وسایر رسانه‌ها به موضوع مهم پیگیری اخبار و برنامه‌های سیاسی پرداخته است که براین اساس مشخص شده که ۴۲.۲ درصد از مردم فقط از سیمای جمهوری اسلامی، ۹.۲ درصد فقط از سایر رسانه‌ها و ۲۰.۲ درصد هم از سیمای جمهوری اسلامی و هم از سایررسانه‌ها اخبار و برنامه‌های سیاسی را دنبال می‌کنند.

 

اخبار فرهنگ و هنر – براساس این نظرسنجی غیراز شبکه‌های سیما، ۱۴.۲ درصد از مردم بیشتر از شبکه‌های اجتماعی، ۸.۵ درصد از ماهواره، ۶ درصد از پایگاه‌های خبری و اینترنتی، ۳ درصد از رادیو و ۱.۸ درصد هم از روزنامه‌ها و مجلات برای پیگیری اخبار و برنامه‌های سیاسی استفاده می‌کنند.

 

درمیان شبکه‌های سیما هم، ۳۰ درصد از شبکه یک، ۲۳.۵ درصد از شبکه دو، ۲۰ درصد از شبکه خبر، ۱۲.۶ درصد از شبکه سه و ۱۱.۵ درصد هم از شبکه استانی اخبار و برنامه‌های سیاسی را دنبال می‌کنند.

 

میانگین مدت تماشای اخبار و برنامه‌های سیاسی از سیمای جمهوری اسلامی ایران درمیان مخاطبان ۴۰ دقیقه درشبانه روز و از سایررسانه‌ها نیز درکل نصف میزان میانگین تماشای مخاطبان سیمای جمهوری اسلامی درشبانه روز، یعنی ۲۰ دقیقه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید