ارائه خدمات بیمه‌ای به روستاییان از طریق اپلیکیشن‌ها

    کد خبر :622693

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به جامعه هدف ۶.۵ میلیونی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند تاکید کرد که باید ضریب خانواری که تحت پوشش بیمه هستند افزایش یابد.

 

علی شیرکانی ، با بیان اینکه بر اساس سرشماری‌ها ۲۱ میلیون جمعیت روستایی داریم گفت: جمعیت ۱۸ تا ۵۰ سال که حدود ۱۰ میلیون نفر هستند، می توانند به عضویت صندوق در بیایند.

 

وی افزود: از این تعداد، ۳۰ درصد روستاییان تحت پوشش بیمه‌های دیگر هستند و با احتساب این آمار می‌توان گفت که جمعیتی حدود ۶.۵ میلیون نفر می‌توانند به نوعی به عضویت صندوق دربیایند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه باید ضریب خانواری که تحت پوشش بیمه هستند افزایش یابد گفت: جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز در قانون می‌توانند مشمول صندوق باشند. یکسری مشاغل خاص هم بعدها به قوانین اضافه شدند که رانندگان بین شهری و مهندسان کشاورزی این شهرها از این جمله بودند.

 

شیرکانی با اشاره به تحقیقات ایسپا و ناشناخته بودن صندوق برای نیمی از افراد جامعه که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند گفت: ۵۱ درصد افراد جامعه مورد سنجش، از صندوق شناخت نداشتند که نشان می‌دهد نتوانسته‌ایم بخوبی خدمات مان را بشناسانیم.

 

وی همچنین به تعریف هشت سطح درآمدی برای تعیین نرخ حق بیمه و بهره مندی از مستمری در دوران بازنشستگی اشاره کرد و گفت: متناسب با درآمد اعلامی، حق بیمه مشخص می شود. ۵ درصد این درآمد از سوی بیمه شده و دو برابر آن از سوی دولت تقبل می‌شود. اگر حداقل حقوق را در نظر بگیریم، حق بیمه ماهانه ۵۵ و سالانه ۶۶۰ هزار تومان می‌شود که دوبرابر آن را هم دولت تقبل می‌کند.

 

 

وی با بیان اینکه سرانه درمان روستاییان پایینتر است و کیفیت دفترچه کارکنان دولت را ندارد گفت: سرانه درمان روستاییان به بیمه سلامت ایرانیان اختصاص می یابد. معتقدیم نباید متولی درمان باشیم و لزومی ندارد مراجع مختلف متولی درمان باشند و صلاح نیست ما متولی درمان هم باشیم اما اینکه ارتباط قوی بین ما و بیمه سلامت وجود ندارد از جمله نقاط ضعف است و این عدم ارتباط، در شناخت و ارائه خدمات ما اشکالاتی ایجاد و نقصان به همراه دارد.

 

شیرکانی با بیان اینکه این صندوق جوان است و باید از تجربه سایر صندوق ها درس بگیریم اظهار کرد: باید به این صندوق نگاه بیمه‌ای داشته باشیم. هنوز موج بازنشستگی فرا نرسیده و فرصت داریم تا اصلاحات پارامتریک لازم انجام شود تا در نهایت صندوق پایداری داشته باشیم. لازم است وفاق ملی بین همه نهادها بویژه دولت و مجلس برقرار شود. نباید کاری کنیم که به حیات صندوق‌های بیمه‌ای خدشه وارد شود.

 

وی به شروع اقداماتی برای تغییر آیین نامه اجرایی صندوق اشاره و اظهار کرد: عدالت این است که افراد متناسب با آورده خود، دریافتی داشته باشند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: بیش از ۱۸۰۰ کارگزاری داریم که برای جذب بیمه شدگان جدید تلاش می کنند که باید جایگاه و توانمندی‌های آنها تقویت شود تا با کار تخصصی شاهد گسترش شمار بیمه شدگان باشیم. افراد شاغل در کارگزاریها نیازمند آموزش‌های تخصصی هستند. پراکنده بودن جمعیت جامعه هدف از مشکلات و دغدغه‌های ماست البته ضریب نفوذ تلفن همراه در این مناطق نیز روز به روز در حال افزایش است و در حال ایجاد تغییراتی و استفاده از ابزارهای جدید چون ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن‌ها برای جذب و تمدید بیمه هستیم.

 

شیرکانی با بیان اینکه میزان بهره مندی زنان از بیمه اجتماعی بالا نیست که باید روی آن بیشتر کار کنیم، درباره بودجه سال ۹۹ صندوق گفت: رایزنی‌هایی برای بودجه ۹۹ شروع ‌شده و در تلاش برای واقعی تر کردن سهم دولت در صندوق هستیم. حسابرسی شده بدهی دولت تا آخر سال۹۷، ۲۷۰۰ میلیارد تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید