انتقاد شدید جمهوریخواهان از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه

    کد خبر :622688

نمایندگان ارشد جمهوریخواه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در اقدامی کم سابقه تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه را محکوم کردند.

 

در حالی که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از شمال شرق سوریه راه را برای حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه هموار می کند، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا این تصمیم را به شدت محکوم کردند.

 

بر اساس این گزارش، برخی از نمایندگان جمهوریخواه تهدید کرده‌اند که با صدور قطعنامه‌ای خواستار بازنگری ترامپ در این اقدام خواهند شد یا قانونی را تصویب خواهند کرد که تحریم هایی را علیه ترکیه وضع کنند.

 

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: این تصمیم یک تهدید جدی علیه امنیت و ثبات منطقه است و پیام خطرناکی را به ایران و روسیه ارسال می کند و همین طور برای متحدان ما، پیام این است که ایالات متحده دیگر یک شریک قابل اعتماد نخواهد بود.

 

پلوسی از ترامپ خواسته است تا در این تصمیم خطرناک بازنگری کند.

 

میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت: خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه تنها به نفع روسیه و ایران و نظام اسد خواهد بود و خطر تقویت مجدد داعش و سایر گروهای تروریستی را افزایش خواهد داد.

 

به گزارش تسنیم ،ایالات متحده روز دوشنبه عقب نشینی نیروهای نظامی خود از مرز شمال شرقی سوریه را آغاز کرده است. این اقدام آمریکا به معنای نشان دادن چراغ سبز به ترکیه برای اقدام نظامی در منطقه است.

 

بسیاری از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه آمریکا بلافاصله این تصمیم دولت ترامپ را محکوم کردند، آن هم در شرایطی که تلاش دموکراتها برای استیضاح ترامپ موجب دو دستگی و تفرقه شدید با جمهوریخواهان شده بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید