آئین نامه داخلی مجلس در جریان تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی نقض شد

    کد خبر :622686

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقض آئین نامه داخلی مجلس در جریان تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس گفت: امیدواریم شورای نگهبان این طرح را به مجلس برگرداند و مجددا درخصوص آن رای گیری قانونی دو سوم انجام شود.

 

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص حواشی تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با قانون برنامه ششم توسعه کشور است. تصویب این طرح هم قانون برنامه و هم آئین نامه داخلی مجلس را نقض کرد.

 

وی ادامه داد: آیین‌نامه داخلی مجلس صریح و روشن می‌گوید، طرح‌ها و لوایح مخالف برنامه ششم توسعه برای تصویب به دو سوم آراء نمایندگان نیاز دارند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه ایجاد تشکیلات جدید در کشور را ممنوع کرده، گفت: برنامه ششم توسعه و اصل ۷۵ قانون اساسی ایجاد تشکیلات جدید و افزایش هزینه‌های عمومی در دولت را ممنوع کرده است. این موضوع را به آقای لاریجانی تذکر دادیم. اما ایشان چنین اعتقادی نداشتند و می‌گفتند تشکیلات جدیدی در دولت ایجاد نخواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: در اینجا سوالی به وجود می‌آید. آیا دو وزیر در یک اتاق می‌نشینند؟ یک مدیر کل خواهند داشت؟ اتومبیل و راننده آنها یکی است؟ محافظان آنها یکی هستند؟ مدیرکل آن‌ها در استان‌های کشور یکی خواهند بود؟ بدیهی است که تشکیلات جدید در کشور ایجاد خواهد شد و افزایش هزینه‌های جاری دولت را به دنبال دارد.

 

به گزارش فارس ،این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: آئین‌نامه داخلی مجلس نباید به این صورت نقض می‌شد. در تصویب وزارت بازرگانی برخورد سلیقه‌ای صورت گرفته است. امیدواریم شورای نگهبان این طرح را به مجلس برگرداند و مجددا درخصوص آن رای گیری قانونی دو سوم انجام شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید