شکایت استقلال به CAS بازی با افکار عمومی بود

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۸:۳۹
    کد خبر :622653

کارشناس ارشد حقوقی بین‌الملل ورزش گفت: استقلال از دادگاه CAS جامی برنده نشد و فقط مدت زیادی هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را معطل گذاشتیم و با افکار عمومی بازی شد.

 

امیر صدیقی در مورد شکایت باشگاه استقلال به دادگاه CAS که حاصلی جز هدر رفتن میلیون‌ها تومان از پول بیت‌المال نداشت، گفت: یک پرونده کاملاً ایرانی را بی‌دلیل به یک دادگاه خارجی و بیرونی سپردیم؛ آن هم در حالی که از ابتدا تقریباً رأی CAS نیز قابل پیش‌بینی و مشخص بود. تقریباً تمامی مدارک و مستندات به نوعی رأی کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال را تأیید می‌‌کرد اما این آرا را برنتابیدیم و به یک نهاد بیرونی مراجعه کردیم.

 

به گزارش مشرق،وی افزود: متأسفانه باشگاه استقلال هم در نهایت از دادگاه CAS جامی برنده نشد و فقط مدت زیادی هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را معطل گذاشتیم و با افکار عمومی بازی شد.

 

صدیقی تصریح کرد:‌ این شکایت به دادگاه CAS ظاهراً به خاطر اهداف دیگری انجام شد که در نهایت هم هیچ سودی برای استقلال نداشت.

 

 

این کارشناس مسائل حقوقی در فیفا در مورد هزینه‌های برگزاری این دادگاه برای فوتبال ایران، گفت: رقم دقیق را نمی‌دانم اما با توجه به هزینه‌های دادرسی در دادگاه CAS، باید بگویم که برای این پرونده رقمی حدود 300 تا 400 میلیون تومان هزینه شده است. باید به این رقم هزینه دستمزد وکلای داخلی و خارجی هم اضافه کرد که آن هم در حدود 200 میلیون تومان می توان در نظر گرفت. ضمن اینکه هزینه سفر سه کادر بزرگ از فدراسیون، پرسپولیس و استقلال را هم باید به آن اضافه کرد. با توجه به این هزینه‌ها شاید بتوان گفت که شکایت به دادگاه CAS رقمی در حدود یک میلیارد تومان برای فوتبال ایران هزینه داشت. سؤال اصلی اینجا است که این هزینه از جیب چه کسی پرداخت می‌شود و حاصل این شکایت پرهزینه چه بود؟ در نهایت هم همان رأی ابتدایی تأیید شد.

 

وی تصریح کرد: اتفاق ناراحت‌کننده این بود که در یکی از دادگاه‌های رسیدگی به این پرونده تمام افراد دور میز ایرانی بودند؛ به جز یک وکیل و یک حَکم پرونده. واقعاً نمی‌توانستیم چنین پرونده‌ای را در داخل حل و فصل کنیم. نباید اینگونه با افکار عمومی بازی می‌شد که ظاهراً در پس این شکایت هم اهداف دیگری بوده است. مهم‌ترین اتفاق این ماجرا این است که یک دادگاه بی‌سابقه در ورزش دنیا را رقم زدیم که یک دعوای داخلی را به یک نهاد بیرونی کشاندیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید