نایب رئیس کمیسیون قضایی:

خروج اروپا از برجام غیرقانونی است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۸:۱۸
    کد خبر :622641

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه خروج اروپا از برجام غیرقانونی است، گفت: خروج اروپا منوط به بررسی موضوع توسط داوران است مگر آنکه اروپا هم مانند آمریکا غیرقانونی و به صورت یک طرفه عمل کند.

 

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خانه‌ملت،در توضیح وضعیت حقوقی خروج اروپا از برجام، گفت: علی‌رغم اظهارنظرهایی مطرح، اروپایی‌ها در تلاشند تا دولت آمریکا را به برجام بازگردانند، در سفر آقای روحانی به سازمان ملل نیز این موضوع مشهود بود. به نظر سران کشورهای اروپایی دنبال حفظ برجام و احیا مجدد آن هستند.

 

خروج اروپا از برجام قانونی نیست

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس مقررات بین‌المللی و کنوانسیون‌ها، خروج اروپا از برجام قانونی نیست زیرا تعهد دو طرفه است. در تعهدات دو طرفه یکی از طرفین بدون لحاظ نظر مقابل و بدون آنکه طرف دیگر از تعهدات خود سر باز زند، نمی‌تواند از توافق خارج شود.

 

داوران تصمیم‌گیران خروج طرفین از برجام

 

وی افزود: در قراردادهای عادی نیز طرفین با توجه به شرایط و در صورت عدم اجرای مفاد منعقد در قرار داد، می‌توانند از توافق خارج شوند البته در همه این زمینه‌ها داور باید نظر نهایی دهد. در برجام نیز شورایی به عنوان داور پیش‌بینی شده تا اشکالات در اجرای قرارداد را داوری کند.

 

کاظمی تاکید کرد: خروج اروپا از برجام بدون بررسی موضوع توسط داوران قانونی نیست مگر آنکه دولتمردان اروپایی‌ هم مانند دولتمردان آمریکا خلاف قانون و به صورت یک طرفه عمل کنند.

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورت خروج اروپا از برجام، جمهوری اسلامی ایران دیگر هیچ تعهدی برای رعایت مفاد برجام نخواهد داشت.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید