کمیسیون بهداشت با حضور وزیر موضوع لردگان را بررسی می‌کند

    کد خبر :622570

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این کمیسیون برای بررسی ادعای ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان به ویروس ایذر با حضور وزیر بهداشت خبر داد.

 

محمد حسین قربانی اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فردا جلسه‌ای را با حضور وزیر بهداشت و معاونانش، استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان و مسوولان حوزه امنیتی برای بررسی اتفاقات روستای چنارمحمودی لردگان برگزار می‌کند.

 

به گفته وی بعد از این جلسه درباره زمان اعزام هیاتی از کمیسیون به این روستا برای بازدید میدانی و ارائه گزارش تصمیم گیری می‌شود.

 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین به جلسه امروز این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: این جلسه برای استماع گزارش رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه آمایشی سه کشور برگزار شد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان رئیس منطقه سه غرب کشور گزارش مفصلی را ارائه کرد.

 

قربانی گفت: دستور دیگر این کمیسیون بررسی اقدامات صورت گرفته در جهت اجرایی شدن بند ح تبصره ۱۷ بودجه سال ۹۸ توسط وزارت بهداشت ، سازمان برنامه و دیوان محاسبات بود لذا نحوه تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو برداشت شده از صندوق توسعه با محوریت دارو مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا ،هفته گذشته خبری درباره در تجمع مردم روستای چنارمحمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ایدز در پی استفاده از سرنگ آلوده منتشر شده که طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان چهارمحال پرونده ای در این باره تشکیل و یک بهیار بازداشت شده است.

 

امروز وزیر بهداشت گفت که سرنگ آلوده هرگز عامل شیوع ویروس HIV در روستای چنارمحمودی نبوده است.

 

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت هم اعلام کرد که بیماران بین ۵ تا ۱۰ سال قبل به ایدز مبتلا شدند و استفاده از سرنگ آلوده در نمونه‌گیری قندخون در بهترین شرایط و با در نظر گرفتن بالاترین آمار مبتلایان نمی‌تواند به تعداد انگشتان دست آلودگی ایجاد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید