فروش شورولت کامارو کلاسیک و سفارشی با قدرت ۴۹۸ اسب‌بخار

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۳
    کد خبر :622518

شرکت پراجکت کارز شورولت کامارو کلاسیکی رونمایی کرده که ساخت آن هفت سال زمان برده است.

 

شرکت پراجکت کارز (Project cars) تمایل زیادی به پروژه‌های گران‌قیمت دارد و معمولا زمان زیادی نیز صرف ساخت خودروهایش می‌کند. جدیدترین خودرو این شرکت شورولت کامارو بسیار خاص مدل ۱۹۶۹ است. این خودرو به‌نام Z/409 معرفی شده و پراجکت کارز آن را از روی تصاویر مجله‌ی Hot Rod چاپ ۲۰۰۹ ساخته است. تغییرات این مدل از خودروهای شورولت بلر ۱۹۵۷، ایمپالا ۱۹۶۱، ایمپالا اس اس ۱۹۶۲، کوروار ۱۹۶۵ و کوروت ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ الهام گرفته شده‌اند.

 

 

ساخت چنین خودرویی با این همه جزئیات به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نبود و درحقیقت حدود هفت سال و پنج‌هزار نفر ساعت زمان برده است. صرف این زمان و دقت در جزئیات در این مدل شورولت کامارو باعث شده خودرو مذکور به‌هیچ‌وجه ارزان نباشد؛ به‌گونه‌ای که سازنده هزینه‌ای بیش از ۵۰۰ هزار دلار را صرف ساخت این خودرو کرده است. با دقت در ظاهر این کامارو متوجه قسمت‌های اختصاصی و ویژه‌ی آن خواهید شد. برای مثال، در بخش عقب، سقف خودرو با مدل کورویر (Corvair) سال ۱۹۶۵ یکسان است؛ ولی برای آن شیشه‌ی عقب سفارشی و پنل‌های بدنه‌ی ویژه‌ای طراحی و ساخته شده است. درون کابین نیز از داشبورد شورولت ۱۹۶۱ به‌کار رفته؛ ولی نشان‌دهنده‌های پشت فرمان جدیدی برای آن طراحی شده است.

 

 

پیشرانه‌ی ۶.۷ لیتری V8 اساس قوای محرکه را تشکیل داده که البته حجم آن به ۷.۷ لیتر افزایش داده شده است. از تغییرات دیگر اعمال شده در این پیشرانه باید به استفاده از ورودی‌های هوای آلومینیومی اشاره کرد. مجموع تغییرات در بخش فنی سبب شده است قدرت موتور به ۴۹۸ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۶۳۱ نیوتن‌متر برسد.برای انتقال نیرو به چرخ‌های عقب هم از جعبه‌دنده‌ی سه‌سرعته‌ی خودکار از نوع توربو ۴۰۰ استفاده شده است.

 

 

جدا از ظاهر کلاسیک این شورولت کامارو، قسمت‌های امروزی و مدرن نیز در این خودرو دیده می‌شود. این بخش‌ها شاسی، سیستم تعلیق چهاراتصالی، ترمزهای دیسکی Wilwood، سیستم تهویه‌ی مطبوع، ستون فرمان تاشو و سیستم صوتی حرفه‌ای را شامل می‌شوند. در‌حال‌حاضر، این مدل کامارو در وب‌سایت eBay برای فروش گذاشته شده است. در آگهی آن نوشته شده که خودرو از زمان ساخت، تنها ۳۲ کیلومتر کار کرده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید