بخاری‌های نفتی از مدارس ‌تا ۳ هفته آینده جمع‌آوری می‌شود

    کد خبر :622345

گروه استان‌ها ـ معاون فنی و نظارت سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه بخاری‌های نفتی از مدارس کشور تا ۳ هفته آینده جمع‌آوری می‌شود از افتتاح ۱۰ هزار کلاس درس هفته آینده در کشور خبر داد.

 

داریوش ورناصری دقایقی قبل در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان یزد که با حضورمسئولان استانی و کشوری در حال برگزاری است اظهار داشت: یزد یکی از برترین استان‌های کشور در ارتباط با شاخص‌های تعیین شده نوسازی مدارس است.

 

معاون فنی و نظارت سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: یزد در بحث افزایش سرانه آموزشی و جذب اعتبارات نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس جزو استان‌های برتر کشور هستند.

 

ورناصری با تاکید بر اینکه سالانه تعدادی از فضاهای آموزشی ما به آمار فرسوده ما اضافه می‌شوند که نیاز به تخریب و بازسازی دارند گفت: حضور خیرین یکی از مسائل بسیار مهمی است که حتما باید در برنامه‌های اصلی نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گنجانده شود.

 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با وجود مشکلات و نیازمندی‌های زیاد، افزایش اعتبارات داشتیم به گونه‌ای که سال گذشته تخصیص اعتبارات ما حدود 110 درصد بوده و اعتبارات امسال هم نزدیک به دو برابر شده است.

 

معاون فنی و نظارت سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در ابتدای امسال ما در هشت استان کشور به شدت درگیر سیل بودیم و سه استان لرستان، خوزستان و گلستان به صورت بسیار ویژه درگیر این موضوع بودند.

 

ورناصری گفت: ما به دلیل همین سیل‌ها مجبور به اختصاص اعتبارات بسیار زیادی به این استان‌ها شدیم و خوشبختانه در این ایام شاهد افتتاح مدارس آسیب دیده بازسازی شده هستیم.

 

وی عنوان کرد: امسال برای شروع سال تحصیلی حدود یک هزار و 700 پروژه با 10 هزار کلاس درس را آماده بهره‌برداری کردیم که ان‌شاالله هفته آینده به صورت متمرکز افتتاح می‌شوند.

 

معاون فنی و نظارت سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور ادامه داد: در حال حاضر سرانه کشور به صورت میانگین پنج و دو دهم است در حالی که باید به ازای هر دانش‌آموز باید هشت و دو دهم باشد که نشان دهنده کمبود سه متری فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز هستیم.

 

ورناصری تصریح کرد: در این زمینه یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مد نظر باشد، حضور خیرین در این عرصه است و الان بیش از هر زمانی نیاز به مشارکت بیشتر خیران هستیم.

 

به گزارش تسنیم،وی افزود: هر پروژه خیری که در استان شروع شود ما به صورت صد درصد قول تکمیل آن را می‌دهیم ولی اگر پروژه خیری جدیدی نداشته باشیم، اعتبارات ملی خیری را نمی‌توانیم به استان اختصاص دهیم.

 

وی ادامه داد: حدود 25 هزار کلاس داشتیم که گرمایش آنها با بخاری نفتی تامین می‌شد که امسال ان‌شاالله تا دو یا سه هفته آینده جشن جمع‌آوری این بخاری‌ها و به دنبال آن بحث جمع‌آوری مدارس خشت و گلی را برگزار می‌کنیم.

 

ورناصری گفت: استان یزد به واسطه وضعیت تاریخی که دارد مدارس خشت و گلی زیادی داشت و نزدیک به 60 مدرسه داشتیم که تخریب و بازسازی شد تا بتوانیم پایان استفاده از مدارس خشت و گلی در یزد و کشور را اعلام کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید