باهدف جاسوسی صورت می‌گیرد؛

فشار آمریکا و انگلیس به فیس بوک برای توقف رمزگذاری داده

    کد خبر :622179

دولت های آمریکا، انگلیس و استرالیا با هدف تسهیل جاسوسی سایبری از کاربران اینترنت به فیس بوک فشار آورده اند تا هر چه سریع تر ارائه خدمات رمزگذاری داده های مشترکان خودش را متوقف کند.

 

در سال های اخیر دولت های غربی به بسیاری از شرکت های فناوری مانند اپل و گوگل برای حذف خدمات رمزگذاری داده ها فشار آورده اند و هدف از این کار را مقابله با تروریست ها و حفظ امنیت ملی شهروندان خود دانسته اند، اما تحلیل گران می گویند هدف واقعی از این کار زیر نظر گرفتن تک تک کاربران اینترنت و سرقت اطلاعات شخصی و نقض حریم خصوصی آنهاست.

 

دولت های سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا با ارسال نامه ای سرگشاده و مشترک خطاب به فیس بوک از این شرکت خواسته اند تا تمامی برنامه های خود را برای رمزگذاری کامل داده های رد و بدل شده از طریق پلتفرم های مختلفش متوقف کند.

 

با توجه به اینکه فیس بوک مالکیت اینستاگرام و واتس اپ را نیز در اختیار دارد، اجرای این دستور به معنای دسترسی آسان دولت های غربی به داده های میلیاردها نفر از کاربران وب و اینترنت و نقض حریم شخصی این افراد است.

 

نامه یادشده که خطاب به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک نوشته شده به امضای افرادی همچون دادستان کل ایالات متحده آمریکا، معاون وزیر امنیت داخلی انگلیس، وزیر کشورانگلیس و وزیر کشور استرالیا رسیده است.

 

در نامه یادشده هم هدف از این درخواست شناسایی سریع تر تولیدکنندگان محتوای نامناسب و غیرقانونی مانند سواستفاده کنندگان از کودکان و غیره عنوان شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید