تلاش ترامپ برای عزل دادستان کل آمریکا

    کد خبر :62202

دونالد ترامپ در گفتگو با مشاوران خود و با انتشار یک توییت جدید، بار دیگر نارضایتی خود را از “جف سشنز” – دادستان کل آمریکا – اعلام کرد.

به نقل از آسوشیتد پرس؛ دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور آمریکا – برای عزل جف سشنز – دادستان کل آمریکا – با مشاورانش صحبت کرده است.

ترامپ از تصمیم سشنز برای مداخله نکردن در تحقیق و تفحص در مداخله ادعایی روسیه در امور داخلی آمریکا همچنان خشمگین است. این خشم روز دوشنبه بار دیگر آشکار شد. ترامپ با انتشار توییتی از عبارت «تحت محاصره” برای توصیف سشنز استفاده کرد.

به گفته 3 فردی که به تازگی با ترامپ صحبت کرده اند و مایل به آشکار شدن نامشان نیستند، ترامپ در صحبت با نزدیکانش به وضوح از چشم‌انداز و پیامدهای احتمالی عزل دادستان کل آمریکا سخن گفته است.

البته به گفته آن‌ها، ترامپ اغلب درباره اخراج اعضای تیمش صحبت می‌کند بدون این که بحث را ادامه دهد. به همین دلیل، چنین اظهار نظری از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به طور قطع و یقین به معنای عزل قریب‌الوقوع سشنز نیست.

جف سشنز تا چندی پیش یکی از متحدان نزدیک و هواداران سرسخت ترامپ محسوب می‌شد. در توییت روز دوشنبه رئیس‌جمهور آمریکا درباره سشنز آمده است: «پس چرا کمیته‌ها و افراد ما که درگیر تحقیق و تفحص هستند – از جمله دادستان کل تحت محاصره ما – به جرایم و روابط هیلاری شیاد (با روسیه) رسیدگی نمی‌کنند؟»

ترامپ کمتر از یک هفته پیش نیز در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز از مداخله نکردن سشنز در تحقیقاتی که درباره دخالت ادعایی روسیه در امور داخلی آمریکا انجام می‌شود انتقاد کرده بود. وی گفته بود اگر می‌دانست سشنز می‌خواهد خودش را درگیر این ماجرا نکند، وی را به عنوان دادستان کل آمریکا منصوب نمی‌کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید