ثبت تصویر پلنگ ایرانی و توله‌اش در منطقه میانکتل کازرون

    کد خبر :621862

دوربین‌های تله‌ای در منطقه میانکتل شهرستان کازرون و در موقعیت زیست گوزن زرد ایرانی تصویری از یک قلاده پلنگ به همراه توله‌اش به ثبت رساندند.

 

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس روز یک‌شنبه اعلام کرد : پیشتر محیط بانان سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی میانکتل لاشه یک راس گوزن زرد را با آثار و علائم مشکوک به شکار توسط گونه گوشتخوار مشاهده کرده و به وجود پلنگ دراین منطقه پی برده بودند.

 

بر این اساس با عزیمت کارشناس اداره نظارت بر امور حیات وحش به منطقه و نصب دوربین تله‌ای بر روی لاشه گوزن، تصویر یک پلنگ ایرانی به همراه توله آن که شب هنگام برای تغذیه مجدد از لاشه به محل برگشته بود ثبت گردید.

 

پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا به شمار می آید و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت(IUCN) در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

به گزارش انتخاب،تصاویر گونه‌های گراز و تشی که از طعمه‌های پلنگ محسوب می شوند نیز در منطقه میانکتل ثبت شده است. سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی میانکتل در ۳۰ کیلومتری شمال کازرون و در مسیر جاده قدیم کازرون به شیراز و در محدوده منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان واقع شده است.

 

شهرستان کازرون در فاصله ۱۴۲ کیلومتری جنوب غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید