زور بازیکنان جوان والیبال ایران به برزیل نرسید

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۰۹
    کد خبر :621796

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در جام جهانی، با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

 

تیم ملی ایران از ساعت ۸:۳۰ امروز در پنجمین بازی خود در جام جهانی والیبال به مصاف برزیل رفت. ست اول این بازی با امتیاز ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران رقم خورد اما برزیل در دو ست بعدی با امتیازات ۲۵ بر ۲۱ و ۲۷ بر ۲۵ به برتری رسید.

 

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، مسعود غلامی، امیرحسین اسفندیار، پوریا فیاضی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور به میدان فرستاد.

 

در سوی دیگر میدان،‌ برزیل همه ستاره‌هایش را در اختیار داشت. رنال دال‌زاتو سرمربی این تیم، لئال هیدالگو، آلان سوزا، لوکاس ساتکمپ، ریکاردو لوکارلی، مائوریسیو دسوزا، برونو رزنده و تالس هوس را در ترکیب اصلی قرار داد.

 

کریمی پاسور ایران در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشت و نشان داد که می‌تواند در سال‌های آینده جانشین مناسبی برای سعید معروف باشد.

 

برزیل که تمام چهار بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و فقط یک ست به حریفان واگذار کرده بود، با این پیروزی با ۵ برد و ۱۵ امتیاز، مقتدرانه در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند. ایران هم یک پله پایین‌تر رفت و در رده هشتم قرار گرفت.

 

ست اول (ایران ۲۷ – برزیل ۲۵)

 

پرافتخارترین تیم جهان در ۲۰ سال اخیر، به وضوح اسیر انگیزه بازیکنان جوان ایران شده بود. دفاع روی تور ایران در این ست عملکرد خوبی داشت و چهار امتیاز هم به دست آورد. البته کم‌تجربگی شاگردان کولاکوویچ باعث شد تعداد اشتباهات آنها بیشتر از حریف شود و امتیازات زیادی را به برزیل تقدیم کنند. در اواخر ست، ایران ۲۴ بر ۲۳ پیش بود ولی دو اشتباه در زدن اسپک باعث شد برزیل پیش بیفتد. اگرچه در نهایت انگیزه و شور جوانان ایران و البته کمی هم شانس در امتیاز پایانی، بر تجربه و اعتبار برزیل چربید و ست اول با برتری ایران به پایان رسید.

 

ست دوم (ایران ۲۱ – برزیل ۲۵)

 

تعداد اشتباهات بازیکنان ایران در حمله بالاتر رفت. در سوی دیگر میدان بازیکنان برزیل هم با زدن سرویس‌های قدرتی، دریافت تیم ایران را به شدت دچار مشکل کرده بودند. سرویس‌های لوکارلی که دو مرتبه آن به صورت مستقیم به امتیاز تبدیل شد، فاصله امتیاز را زیاد کرد تا جایی که وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۸ به سود برزیل اعلام شد. پس از این وقت استراحت، شرایط بازی به سود ایران تغییر کرد. کریمی عملکرد خوبی داشت و برنامه‌های متنوعی در خط حمله به کار می‌گرفت اما فاصله دو تیم زیاد بود و جبران آن مشکل.

 

ست سوم (ایران ۲۵ – برزیل ۲۷)

 

بازیکنان ایران با سرویس‌های هدفمند خود، دریافت حریف را دچار مشکل کردند. تعداد اشتباهات برزیلی‌ها در حمله هم بسیار بیشتر از دو ست قبل شد. البته در تیم ایران هم دریافت توپ به شدت دچار مشکل بود و به همین دلیل بار اصلی حملات بر دوش اسفندیار و یلی قرار داشت که دو بازیکن بلندزن تیم ملی هستند. در مقابل کریمی به ندرت توپ مناسبی را در اختیار می‌گرفت تا بتواند از غلامی و شفیعی با پاس‌های سرعتی کمک بگیرد. در ست‌های اول و سوم این مسابقه، کولاکوویچ تعویض جالبی انجام داد. نام محمدرضا موذن لیبروی دوم تیم، به عنوان یکی از بازیکنان معمولی رد شده بود و به این دلیل می‌توانست به عنوان یار جانشین وارد بازی شود. در زمان‌هایی که اسفندیار در منطقه عقب زمین قرار می‌گرفت، موذن به جای او وارد زمین می‌شد تا مشکل دریافت تیم حل شود و پس از رسیدن به مناطق جلوی زمین، دوباره از زمین بیرون می‌رفت تا اسفندیار در جای خود قرار بگیرد. همین تعویض در ست سوم باعث شد روند بازی در امتیازات پایانی به سود ایران تغییر کند. اما درحالی که نتیجه بازی ۲۴ بر ۲۲ به سود ایران بود، درخواست یک وقت استراحت از سوی دال‌زاتو، دوباره شرایط را عوض کرد. برزیل در چند امتیاز پایانی درخشان بازی کرد و لئال که اصالت کوبایی دارد، برگ برنده این تیم بود.

 

ست چهارم (ایران ۲۲ – برزیل ۲۵)

 

ست چهارم با بازی بهتر ایران شروع شد اما در نهایت این تجربه بازیکنان پرافتخار برزیل بود که آنها را به امتیاز رساند. هرچه به امتیازات پایانی ست نزدیک می‌شدیم، تعداد اشتباهات ایران بیشتر می‌شد و برزیل فاصله امتیازات را بیشتر و بیشتر می‌کرد.

 

نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ والیبال

 

سه‌شنبه ۹ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ – روسیه ۳

چهارشنبه ۱۰ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۱ – مصر ۳

جمعه ۱۲ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۳ – کانادا ۱

شنبه ۱۳ مهر ساعت ۱۱:۳۰، ایران ۳ – استرالیا ۱

یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ – برزیل ۳

چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰، ایران – آمریکا

پنجشنبه ۱۸ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران – تونس

جمعه ۱۹ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران – آرژانتین

یکشنبه ۲۱ مهر ساعت ۱۳:۵۰، ایران – ژاپن

دوشنبه ۲۲ مهر ساعت ۹:۳۰، ایران – ایتالیا

سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۷، ایران – لهستان

 

چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیما ژاپن برگزار می‌شود. ۱۲ تیم حاضر در این مسابقات به صورت دوره‌ای به مصاف هم می‌روند.

 

میزبانی جام جهانی والیبال به غیر از دو دوره اول که در لهستان و آلمان شرقی برگزار شد، به صورت دائمی به عهده ژاپن قرار دارد. روسیه با ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.

 

ایران تا کنون سه بار در جام جهانی والیبال شرکت کرده است. تیم ملی والیبال ایران در سال ۱۹۹۱ یازدهم، در جام جهانی ۲۰۱۱ نهم و در سال ۲۰۱۵ هشتم شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید