روایتی که با روزمرگی به آن بی‌توجهی می‌شود

    کد خبر :62161

کارشناس برنامه پرسمان تربیتی خانواده به یکی از حقوق همسایه نسبت به یکدیگر پرداخت.

به گزارش  خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی، کارشناس برنامه پرسمان تربیتی خانواده رادیو معارف، در برنامه این هفته پرسمان تربیتی رادیو معارف با اشاره به اینکه برخی از روایات است که زیاد شنیدیم اما به علت زیاد شنیدن روی آن تفکر نکردیم و در مواجه به آن به شدت دچار روزمرگی شدیم.

وی با اشاره به روایتی مشهور که کمتر کسی است که آن را نشنیده باشد گفت: ‌روایتی وجود دارد که زیباترین شیوه رفتار با همسایه را نشان می‌دهد که در عمل فاطمه زهرا(س) تجلی داشت. ایشان همیشه همسایگان را بر خود مقدم می دانست و در مناجاتهای شبانه برای آنان دعا می کرد و خیرشان را از خدا طلب می نمود. امام حسن مجتبی(ع) در این زمینه چنین فرمود: مادرم شب جمعه یکسره در حال قیام بوده و تا صبح به رکوع و سجده نرفت و مدام برای مردم دعا می کرد و نام آنان را به زبان می آورد. صبح به ایشان گفتم در دعای دیشب برای خودتان چیزی طلب نکردید؟ آن حضرت جواب داد: اول برای دیگران، پس از آن برای خود.

حجت‌الاسلام عباسی ولده با بیان اینکه حداقل کاری که می‌توانیم برای ادای حقوق همسایه انجام دهیم دعا برای آنها است گفت:‌ افرادی که در جامعه در حق همسایه خود دعا می‌کنند بسیار محدود هستند و این علت آن است که بیان می‌شود نسبت به روایت حضرت (س) بدون توجه عبور می‌شود.

وی با بیان اینکه همه حدیث الجار ثم الدار را از آن حضرت شندیم گفت:‌ اما هنگام عمل به آن بی‌توجهیم و از آن بدون توجه عبور می کنیم.

حجت الاسلام عباسی با انتقاد از روزمرگی نسبت به این روایت گفت:‌ در بی توجهی به این روایت همین قدر کافی است که از خود سوال کنیم در یک ماه گذشته چقدر در حق همسایه خود دعا کردیم در حالی که کار هر شب حضرت زهرا (س) دعا در حق همسایگان بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید