کلاس‌های ۴۵ نفره و بحران فضای آموزشی در پایتخت

    کد خبر :621598

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با گلایه از مسئولان تهران به علت عدم عمل به تعهداتشان در مدرسه سازی گفت: اکنون در تهران با بحران روبرو هستیم، تراکم جمعیت دانش‌آموزی در برخی کلاس‌های درس بالاست و به ۴۵ نفر می‌رسد.

 

مهراله رخشانی مهر ، درباره مشکل کمبود فضای آموزشی در تهران و زمان حل آن اظهار کرد: اکنون در تهران با بحران روبرو هستیم؛ تراکم جمعیت دانش‌آموزی در برخی مدارس بالاست. ۴۵ نفر در یک کلاس درس یعنی چه؟ چه خبر است؟ تهران به لحاظ سرانه فضای آموزشی، بیست و هشتمین استان و جزو چهار استان محروم محسوب می شود.

 

وی افزود: استان البرز در انتهای جدول و فقیرترین استان است و قبل از آن سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و تهران قرار دارند. بیشترین مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هم متعلق به تهران است و اکنون در شرایط بحرانی قرار دارد.

 

مسئولان تهران فقط مصاحبه و کمبودها را اعلام می‌کنند؛ اما حرکتی نمی‌کنند

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر اینکه افزایش فضای آموزشی در استان تهران مستلزم همکاری همه دستگاه‌هاست و به تنهایی از عهده نوسازی مدارس برنمی‌آید گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه استانی و ملی باید به تعهدات خودشان عمل کنند؛ منظور ما به طور واضح استانداری، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری و فرمانداری تهران است. تا کنون حرکتی از مسئولان استانی جز مصاحبه و اعلام کمبودها ندیده‌ایم.

 

رخشانی مهر ادامه داد: سال قبل ۱۸۰ میلیارد تومان و امسال ۱۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای تهران تخصیص دادیم که بیشترین سهم نسبت به استان‌های دیگر بوده است. این در حالی است که اعتبارات استانی تهران برای ساخت مدارس ۲۵ میلیارد تومان بوده است و پول ساخت دو مدرسه هم نمی‌شود و این دو با همدیگر همخوانی ندارند.

 

وی افزود: حتما باید شورای شهر و شهرداری تهران ورود کنند و ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش احیاء شود؛ متاسفانه انبوه سازان یکی دو ساله برج‌هایی را می سازند و می‌روند و بعد دولت برای ساخت مدرسه تحت فشار قرار می‌گیرد.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه ما به تنهایی نمی‌توانیم این کار بزرگ را انجام دهیم گفت: اختلاف فاحش اعتبارات ملی و استانی قابل دفاع نیست. خود مدیران استانی توجه نمی‌کنند؛ در حالی که همه باید به تعهداتشان عمل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید