هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

    کد خبر :621551

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در اواخر وقت امروز (۱۴ مهرماه) با افزایش حجم ترافیک شبانگاهی غلظت ذرات معلق بیشتر و در اکثر مناطق پایتخت وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار می‌شود.

 

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با برقراری جوی نسبتاً آرام و آسمان صاف در صبحگاه امروز (۱۴ مهر) و همزمان با آغاز تردد خودروها شاهد افزایش غلظت ذرات معلق هستیم و در برخی مناطق شهر تهران وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار می‌شود.

 

با تداوم این وضعیت جوی در بیشتر اوقات روز یکشنبه احتمال می‌رود شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شود و در برخی مناطق پرتردد وضعیت کیفیت هوا طی روز در شرایط نامطلوب باقی بماند. هرچند بعدازظهر امروز (۱۴ مهر) با رشد ابرناکی و افزایش دما همراه خواهد بود. در اواخر وقت امروز با افزایش حجم ترافیک شبانگاهی با افزایش غلظت ذرات معلق روبه رو خواهیم بود و پیش بینی می‌‍‌شود در اکثر مناطق پایتخت وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار شود.

 

به‌تدریج در ساعات پایانی یکشنبه سرعت باد افزایش پیدا خواهد کرد و با تداوم این روند تا صبح روز دوشنبه انتظار می‌رود با وجود آغاز تردد خودروها بیشینه غلظت ذرات معلق نسبت به روز یکشنبه کاسته شود. با این‌حال در برخی مناطق برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا برقرار خواهد شد. به‌تدریج با افزایش سرعت باد و رشد ناپایداری از غلظت آلاینده‌ها کاسته و بهبود نسبی کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 

وزش باد شدید طی فردا (۱۵ مهر) سبب گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد می‌شود و آسمان غبارآلود و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت. با وجود کاهش سرعت باد از بعدازظهر، شرایط مناسب برای عدم تجمع آلاینده‌ها تا ساعات پایانی دوشنبه مهیا خواهد بود به طوری‌که بیشینه غلظت ذرات معلق در ساعات اوج ترافیک نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار می‌شود و در اکثر مناطق وضعیت سالم برقرار خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا ،بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۶۹ و هوا در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید