اروپا در برجام موضعی ریاکارانه به خود گرفت

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ۸:۰۱
    کد خبر :621414

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ترامپ از همان ابتدا رسماً از برجام خارج شد اما اروپا در برجام ماند و به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد، در نتیجه شاید بتوان گفت که آمریکایی‌ها از اروپایی‌ها صادق‌تر بودند.

محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر احتمال خروجش از برجام، گفت:‌ اتحادیه اروپا هیچ گاه در برجام نبود که حال بخواهد از آن خارج شود.

 

او ادامه داد: اروپا تاکنون به هیچ یک از تعهدات ۱۱ ماهه خود در برجام عمل نکرده است، یعنی این گونه نیست که تا امروز عمل کرده باشد اما ناگهان تصمیم بگیرد از برجام خارج شود لذا می‌توان گفت که اروپایی‌ها از همان ابتدا، هم‌پیمان آمریکا بودند و تنها بدعهدی‌هایشان با آمریکا متفاوت بود.

 

به گزارش افکارنیوز،انبارلویی در تشریح بدعهدی طرف اروپایی گفت: ترامپ از همان ابتدا رسماً از برجام خارج شد اما اروپا در برجام ماند و به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد، در نتیجه شاید بتوان گفت که آمریکایی‌ها از اروپایی‌ها صادق‌تر بودند اما اروپا در برجام موضعی ریاکارانه به خود گرفت. به علاوه اینکه آنها به دروغ حمله یمنی‌ها به آرامکو را به حساب ایران گذاشتند و در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک بیانیه‌ای صادر کردند و به امضای تئوریکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) رساندند و این دروغ را مطرح کردند که ایران در این حمله نقش داشت.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر ایران نقشی در حمله به آرامکو داشته باشد با کسی رودربایستی ندارد و البته دلیلی هم برای حمله به آرامکو وجود ندارد، ناگفته نماند که اگر این جنگ ادامه پیدا کند مردم یمن برای دفاع از خود حرف‌های جدیدتری خواهند داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید