خستگی کشتی‌گیران و اشتباهات داوری در مبارزات شبانه!

  • ورزشی
  • شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۹
    کد خبر :621156

پرونده رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی کشور در حالی بسته شد که نخستین روز این مسابقات با بی‌برنامگی و ناهماهنگی مواجه بود و مصاف مدعیان تا اواخر شب ادامه داشت!

 

 رقابتهای قهرمانی کشتی آزاد کشور به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای داخلی و استارت برنامه ها و اردوهای آماده سازی تیم ملی طی دو روز به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد.

 

مسابقاتی که نفرات برتر آن ضمن دعوت به اردوی تیم ملی، مجوز حضور در جام تختی را هم خواهند گرفت و از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار بود. روز نخست این مسابقات به گواه بسیاری از کشتی گیران و مربیان، انگار پایانی نداشت و از صبح روز پنجشنبه آغاز شد و تا اواخر شب بطول انجامید! اتفاقی که همه را خسته و سردرگم کرد و جماعتی را با کلافگی از سالن به خوابگاه فرستاد.

 

مصطفی میرعمادیان سرمربی تیم کشتی آزاد استان مازندران که در پایان موفق شد جام قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کند در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: سطح مسابقات از نظر حضور بسیاری از مدعیان کشور با توجه به پایان رقابتهای جهانی و آغاز دور جدیدی از برنامه های تیم ملی راضی کننده بود.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از آزادکاران از سراسر کشور با توجه به اینکه بزودی قرار است در رقابتهای لیگ به میدان بروند، حضور خوبی در مسابقات قهرمانی کشور داشتند و حتی دورخیز آنان برای رسیدن به اردوهای تیم ملی هم کاملا مشهود بود. به هر صورت در آستانه حضور در بازیهای المپیک هستیم و برخی چهره های باتجربه در کنار جوانان باانگیزه و آینده دار در مسابقات قهرمانی کشور به میدان رفتند تا بتوانند توانایی خود را به کمیته فنی نشان دهند.

 

به گزارش مهر،مربی سازنده کشتی مازندران ادامه داد: متاسفانه تنها موضوعی که باعث شد کشتی گیران، مربیان و حتی داوران و اعضای اجرایی مسابقات به شدت خسته و کلافه شوند، طول کشیدن مسابقات در روز نخست بود که از صبح تا اواخر پنجشنبه شب ادامه داشت. این مساله باعث شد کشتی گیران و حتی داوران دچار بی انگیزگی و خستگی شوند و درصد خطاها و اشتباهاتشان نیز افزایش یابد.

 

میرعمادیان افزود: در هر وزن از ۱۰ وزن شرکت کننده در این رقابتها حداقل ۳۰ آزادکار حضور داشتند و برگزاری این حجم کشتی بر روی سه تشک، کار اشتباه و غیرمنطقی بود. به نظر من برگزارکنندگان و مسئولان شهر میزبان این دوره از رقابتهای قهرمانی کشور به هیچ عنوان توان و تجربه کافی برای چنین رویدادی را نداشتند.

 

وی خاطر نشان کرد: بهتر بود برخی نیروهای فدراسیون کشتی نیز در برگزاری این مسابقات به میزبان کمک می کردند چراکه طبیعی است چنین مسابقاتی با این حجم از نفرات شرکت کننده و افراد همراه، کار ساده ای نیست و هماهنگی بالایی می طلبد.

 

سرمربی تیم کشتی آزاد استان مازندران اظهار داشت: به عنوان مثال زمانی که کشتی گیران ما در حال ریکاوری و استراحت بودند و طبق برنامه باید برای کشتی بعدی آماده می شدند به یکباره از بلندگوی سالن به روی تشک فراخوانده شده تا به مصاف حریفان بروند. این موضوع در رفت و آمد به خوابگاه و بحث تغذیه کشتی‌گیران و مربیان در طول روز و زمان حضور در سالن مسابقات هم وجود داشت و ناهماهنگی در این خصوص باعث شده بود تا بسیاری از تیمها بلاتکلیف و سردرگم شوند.

 

میرعمادیان در پایان گفت: امیدوارم این مشکلات در رویدادهای بعدی برطرف شود. البته این مسابقات که به پایان رسید اما امیدوارم کادر فنی تیم ملی و کمیته فنی بتوانند در نهایت با در نظر گرفتن سطح کمی و کیفی این مسابقات، برنامه های تیم ملی را آغاز کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید