هیوندای واحدی مجزا برای خودروهای پرنده تاسیس می‌کند

  • خودرو
  • شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۹:۱۹
    کد خبر :620924

خودروهای پرنده از دیرباز یکی از آرزوهای بشر بوده است. امروزه نیز با افزایش تعداد خودروها و درنتیجه گسترش ترافیک به‌خصوص در شهرهای بزرگ، شرکت‌های مختلف به‌دنبال دستیابی به چنین دستاورد بزرگی هستند.

 

هیوندای آخرین خودروسازی است که رویای خودروهای پرنده را دنبال می‌کند به همین دلیل واحد جدید این شرکت یعنی گروه خودروهای پرنده باهدف کاهش ترافیک فزاینده در شهرهای بزرگ تشکیل‌شده است. کره‌ای‌ها برای پیشبرد اهداف خود و موفقیت سریع‌تر در این زمینه دکتر جایوون شین، رئیس پیشین بخش تحقیقات هوانوردی ناسا را استخدام کرده است. دکتر شین در بیانیه‌ی منتشرشده از سوی هیوندای درباره‌ی استخدام خود می‌گوید:باوجود ۳۰ سال فعالیت و تجربه در بخش تحقیق و توسعه حمل‌ونقل هوایی ناسا، برای همکاری با این گروه بسیار مشتاق و هیجان‌زده هستم.

 

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گروه جدید هیوندای فناوری‌های اصلی موردنیاز را توسعه می‌دهد. هیوندای به‌دنبال آن است که در آینده به یک بازیگر مهم در بخش خودروهای پرنده تبدیل شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد این دسته از صنعت خودروسازی طی ۲۰ سال آینده به یک بازار بزرگ باارزش ۱.۵ تریلیون دلار تبدیل شود.

هیوندای هنوز هدف و نقشه راه مشخص و دقیقی را برای گروه خودروهای پرنده خود منتشر نکرده است. آن‌ها قصد دارند در جستجوی راه‌حل‌های ابتکاری و هوشمندانه‌ای باشند که قبل از این هرگز موردبحث و تفکر قرار نگرفته؛ بنابراین خیلی زود است که درباره محصولات و تولیدات واحد جدید هیوندای صحبت کنیم.

 

درحالی‌که هیوندای اولین خودروسازی است که به‌صورت رسمی بخش خودروهای پرنده را به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خود تأسیس می‌کند، سایر شرکت‌ها سرمایه‌گذاری بزرگی در این زمینه انجام داده‌اند. به‌عنوان‌مثال تویوتا ۳۷۵ هزار دلار برای گروهی از کارمندان خود که اقدام به ساخت دستگاه پرنده تک‌نفره کرده‌اند، سرمایه‌گذاری کرده است. هرچند آزمایشهای ابتدایی بسیار ناامیدکننده بوده، ولی این گروه قول داده‌اند که به هدف خود مبنی بر به‌کارگیری دستگاه یادشده برای روشن کردن مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یابند.

علاوه بر تویوتا، خودروسازی جیلی چین که مالک برندهای ولو و لوتوس نیز است در سال ۲۰۱۷ برند خودروهای پرنده ترافوگیا را خریداری کرد و توانست نمونه‌های اولیه خودروهای پرنده خود را نیز با موفقیت آزمایش کنند.

همچنین ایرباس، غول صنعت هوانوردی اروپا و جهان در حال یافتن راه‌حل‌های جدید و ابتکاری برای مسئله‌ی خودروهای پرنده است. این شرکت در حال کار روی یک محفظه‌ی حمل مسافر ماژولار است که می‌تواند به یک کوادکوپتر متصل شود و پرواز خود را انجام دهد و برای حرکت روی زمین از یک پلتفرم چهارچرخ سریع که با همکاری آئودی در حال ساخت است، استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید