باید دید اظهارات بن سلمان در مورد متوقف کردن تنش ها با ایران عملی می شود یا نه

  • سیاسی
  • شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۸:۲۳
    کد خبر :620782

الجزیره نوشت: به گفته شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، تجاوز به ایران، به منزله تجاوز به تمام منطقه است و محدود و محصور نخواهد ماند؛ بلکه این درگیری، به یک جنگ فراگیر تبدیل می شود، که یکی از دلایل آن، وجود پایگاههای آمریکایی، حضور اسرائیل و تمایل برخی اعراب در مقابله با ایران است؛ همانطور که این سه، به دنبال تشکیل ائتلافی برای هدف گرفتن ایران هستند.

 

به گزارش انتخاب؛ معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با الجزیره افزود: عربستان از مدتها پیش، مذاکره با ایران را رد می کرد. حال، باید صحبتهای ولی عهد سعودی در مورد یافتن راه حل سیاسی، به صورت عملی، با متوقف کردن تنش ها، اجرایی شده و از حرف به عمل برسد.

 

در مورد هدف گرفتن تاسیسات آرامکو، قاسم معتقد است که این عملیات یک واکنش قانونی از سوی یمنی است که مورد تجاوز عربستان سعودی قرار گرفته است. علاوه بر این، وی صحبتهایی که در مورد دخالت داشتن ایران در حمله به آرامکو مطرح می شود را به باد سخره می گیرد.

 

نعیم می افزاید: عربستان سعودی خواهان استقرار یمن نیست؛ همانطور که سوریه را ویران کرده، از فلسطین چشم پوشی نموده و از اسرائیل حمایت می کند.

 

شیخ نعیم قاسم در رابطه با تنش ها های اخیر بین حزب الله و اسرائیل می گوید: حزب الله، تلاش اسرائیل برای تغییر قواعد درگیری را شکست داده و از این پس هم به پاسخ دادن به هر تجاوزی، ادامه می دهد.

 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان، در مورد حضور حزب الله در سوریه، تاکید می کند که حزب الله در کنار نظام، ارتش و ملت سوریه ایستاده است و مقابله آن با سازمان های تکفیری که برای خدمت به منافع اسرائیل تلاش می کنند، همگی با هدف حمایت از پایگاههای محور مقاومت صورت می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید