شکست مقامات رم برای غلبه بر بحران پسماندها و دفع جانوران موذی

    کد خبر :620643

همزمان با تلاش مقامات ایتالیا برای غلبه بر بحران پسماندها در پایتخت این کشور، تقاضا برای خدمات کنترل آفات در ساختمان‌های آپارتمانی در رم در ماه‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است.

 

موش‌ها، سوسک‌ها و سایر حشرات در مناطقی که اغلب خارج از مرکز شهر رم واقع شده‌ و پسماندها پیش از جمع‌آوری برای روزها در خیابان‌ها انباشته می‌شوند، به ساختمان‌های آپارتمانی نفوذ کرده‌اند.

 

رم مدت‌هاست که به دلیل ناکارآمدی در جمع‌آوری زباله‌ها و نبود کارخانه‌های فرآوری پسماند با مشکلات مدیریت پسماند روبرو است. از همین رو با وجود تلاش مقامات برای غلبه بر بحران پسماندها تقاضا برای خدمات کنترل آفات در ساختمان‌های آپارتمانی در رم در ماه‌های اخیر رونق زیادی گرفته است.

 

انجمن ملی سرپرستان آپارتمان‌های ایتالیا اعلام کرده بین ماه‌های میلادی مه و سپتامبر ۱۲ هزار درخواست برای دفع موش‌ها دریافت کرده که از میانگین ۴۰۰۰ موردی که به طور معمول در طول تابستان دریافت می‌کرده بسیار بیشتر است.

 

به گفته رئیس این انجمن ۶۰ درصد از آپارتمان‌ها درخواست مداخله برای دفع جانوران موذی داشته‌اند که سه برابر میزان معمول به حساب می‌آید.

 

تقاضا برای دریافت خدمات کنترل آفات در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به اوج خود رسید. در آن زمان وخامت بحران زباله به‌حدی شده بود که بر اثر افزایش دما پزشکان هشدارهای جدی برای سلامت همگانی در رم صادر کردند.

 

در ماه اوت به دلیل خروج بسیاری از ساکنان رم از شهر این معضل تا حدی فروکش کرده بود اما در ماه جاری با توجه به تجمع غیرمترقبه پسماندها در مرکز و حومه شهر و منقضی شدن قرارداد سه ماهه کارخانه‌های دفع پسماند در منطقه “لاتزیو” که وظیفه دفع زباله‌های رم را بر عهده دارند، این معضل به اوج رسیده است.

 

ویرجینیا راجی – شهردار رم – اغلب به دلیل خدمات عمومی ضعیف این شهر از جمله جمع آوری پسماند، حمل و نقل عمومی یا خیابان‌هایی سراسر پر از چاله‌ و ناهمواری مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

 

طبق اذعان‌ راجی در اواسط ماه سپتامبر رم شاهد ریزش “غیرقابل قبول” در خدمات جمع‌آوری پسماندها بود و مقصر آن کارخانه‌های دفع پسماند در منطقه “لاتزیو” هستند که به دلیل کمبود فضای کافی قراردادهای خود را برای دفع زباله‌های رم تمدید نمی‌کنند.

 

به گزارش ایسنا، رم تنها یک کارخانه فرآوری پسماند دارد که ماه گذشته به دلیل بارگذاری بیش از حد پسماندها با مشکل مواجه شده است. در ژانویه شهردار رم تمام اعضای هیئت مدیره شرکت جمع آوری پسماند این شهر را که مدت‌هاست ناکارآمدی و فساد در آن رواج یافته، عزل کرد.

 

معضل مدیریت پسماند در رم به‌طور فزاینده‌ای در رسانه‌های اجتماعی جهان بازتاب داشته است، به طوری که ساکنان این شهر تصاویری از سطل‌های سرریز شده و در برخی موارد گرازهای وحشی را که در کنار دیگر جانوران موذی به زیر و رو کردن زباله‌ها مشغول‌اند، در این فضا به اشتراک می‌گذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید