لزوم مدیریت یکپارچه اطلاعات در حوزه خدمات اجتماعی

    کد خبر :620566

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران بر لزوم مدیریت یکپارچه اطلاعات در حوزه خدمات اجتماعی تاکید کرد.

 

سید حسن موسوی چلک که به همراه هیاتی از ایران در نشست مشورتی تدوین تقویت نیروی کار خدمات اجتماعی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در کشور تونس حضور دارد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه نیازمند مدیریت یکپارچه اطلاعات در حوزه خدمات اجتماعی هستیم، گفت: گزارشی از وضعیت کارکنان خدمات اجتماعی در این منطقه تهیه شده است که در ایران این بررسی توسط انجمن مددکاران اجتماعی ایران با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تعامل این وزارتخانه با دفتر یونیسف در ایران انجام و در گزارش نهایی این منطقه هم منتشر شده است.

 

وی افزود: در جلسه‌ای که با هدف تدوین چارچوب نهایی تقویت کارکنان خدمات اجتماعی با مشارکت ۹ کشور منطقه برگزار می‌شود، مقرر شده تا از تجارب کشورها در این حوزه استفاده شود.

 

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: برای تقویت وضعیت کارکنان خدمات اجتماعی نیازمند برخورداری از بانک اطلاعات این کارکنان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی هستیم تا بتوانیم متناسب با هر حوزه برنامه‌ریزی بهتری انجام دهیم. در این راستا توجه به بین‌بخشی و بین رشته‌ای بودن بسیار مهم و اساسی است.

 

موسوی چلک ادامه داد: نیازمند مدیریت یکپارچه اطلاعات در حوزه خدمات اجتماعی هستیم تا با بهره‌گیری از تجارب موجود و نیازسنجی مناسب و با نگاه به آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. درواقع باید بتوانیم مبتنی بر شواهد برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی بر لزوم همکاری همه سازمان‌ها و تشکل‌ها در بخش‌های دولتی و غیردولتی تاکید کرد و گفت: بدون شک برای ارتقای وضعیت کارکنان خدمات اجتماعی مستلزم تغییر نگاه سیاستگذاران اجتماعی و همکاری آنان هستیم. در این راستا حمایت مدیران ارشد بسیار مهم است و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی کارکنان این حوزه را تسهیل خواهد کرد.

 

موسوی چلک در ادامه اظهارکرد: تدوین نظام یکپارچه خدمات اجتماعی و ارائه کنندگان خدمات به حوزه‌های مختلف از قییل سیاستگذاری، آموزش رسمی در دانشگاه ها، آموزش ضمن خدمت، هماهنگی بین بخشی، استفاده بهینه از منابع موجود، فراگیری خدمات اجتماعی در کشور،حمایت از کارکنان خدمات اجتماعی و …. کمک خواهد کرد تا در کشور بهتر از قبل عمل شود البته در این راستا نیازمند بهره‌گیری از تجارب جهانی هستیم که فکر می‌کنم تشکل‌های بین‌المللی فعال در هر کشوری از جمله یونیسف در حوزه کودکان می‌تواند در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پایان اظهارکرد: نیازمند این هستیم که اطلاع داشته باشیم که چه تعداد از کارکنان خدمات اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله کودکان،زنان، سالمندان، افراد دارای معلولیت، آسیب دیدگان اجتماعی و …. فعالیت دارند و چه اقداماتی انجام می‌دهند، چه خلاء هایی و چه نیازهایی دارند؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید