افتتاح پیاده‌راه شهریار در دهه فجر

    کد خبر :620536

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران از افتتاح پیاده‌راه شهریار – که جزئی از پهنه فرهنگی رودکی است – در دهه فجر خبر داد.

 

برزین ضرغامی صبح امروز در حاشیه بازدید شهردار تهران از پروژه پهنه رودکی و پیاده‌راه شهریار با بیان این که پروژه شهریار از قدیم معروف بوده است، گفت: طرح اولیه این پروژه مربوط به سال ۷۸ است که از سوی وزارت ارشاد ارائه شد.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد به دلیل وجود تالار وحدت و تئاتر شهر به دنبال ساماندهی معابر اطراف بود، تصریح کرد: این وزارتخانه حتی می‌خواست خط مشخصی از مجموعه‌های فرهنگی را همچون موزه فرش، موزه هنرهای تجسمی و بلوار کشاورز را به عنوان یک پهنه به همراه تالار وحدت و تئاتر شهر مدنظر قرار دهد تا ارتباط پیاده میان این مراکز فراهم شود اما نسبت به هم مستقل اداره شوند و در کل ارتباطی میان این مجموعه‌ها برقرار شود.

 

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: شهرداری نیز با رویکرد آرام‌سازی معابر و پیاده‌راه‌سازی در پایان سال ۹۶ ایجاد پهنه رودکی را مورد توجه قرار داد و قرار شد در فاز اول پیاده راه شهریار یعنی پیاده روی مقابل تالار وحدت آرام‌سازی شود البته در فاز کلی‌تر به جای بحث پیاده‌روسازی به کل پهنه رودکی توجه کرده‌ایم به گونه‌ای که پهنه رودکی از طرف شرق به خیابان حافظ، جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، غرب به خیابان ولیعصر و از شمال به خیابان انقلاب می‌رسد.

 

به گزارش ایسنا، ضرغامی با بیان این که شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نسبت به شناسایی بناهای ارزشمند در این پهنه توجه داشته و حدود ۱۰۰ پلاک ارزشمند را شناسایی کرده است، اظهار کرد: البته سازمان میراث فرهنگی برای تعیین بناهای ارزشمند پروتکل‌هایی دارد که باید این ۱۰۰ بنای ارزشمند با آن چارچوب مطابقت داده شوند.

 

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه با این حال پیرایش ساختمان‌های ارزشمند آغاز شده است، تصریح کرد: تا دهه فجر پیاده راه شهریار- که دقیقا مقابل تالار وحدت است – آماده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید