نشست و برخاست ناطق نوری با اصلاح‌طلبان برای نزدیک کردن آن‌ها به نظام بود

  • سیاسی
  • جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۰
    کد خبر :620509

آقای ناطق نوری از اول هم عضو جناح اصلاح‌طلب یا نزدیک به آن نبوده است. ایشان مستقل و دارای کارنامه‌ای است و جایگاه سیاسی انقلابی و ارزشی ایشان مشخص است. منتهی در سال‌های گذشته تلاش ایشان بخاطر منطق و سابقه سیاسی‌اش این بود که اشخاص دور شده از نظام را به آغوش نظام برگرداند.

روز گذشته در سرخط اخبار خبرگزاری‌های کشور خبری مبنی بر شرکت حجت الاسلام ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز به گوش رسید. این اخبار درحالی منتشر شد که کسانی مانند مصباحی مقدم در بیان این ماجرا گفته بودند که برخی از نیروهای جامعه روحانیت با حضور ایشان در جلسه مخالف بودند. نزدیکی ناطق نوری به اصلاح‌طلبان و نیروهای اعتدالی در سال‌های اخیر باعث شده بود که وی بیش از یک دهه در جلسات تهران و مرکزی جامعه روحانیت مبارز شرکت نکند. این درحالی است که ناطق نوری از اعضای بسیار قدیمی این تشکل سیاسی است. این رویداد حاشیه‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی را نیز برانگیخت که درباره این حواشی نامه نیوز با «حسین انواری» از فعالین سیاسی اصولگرا و عضو حزب موتلفه به گفتگو نشسته. متنی که در ادامه می‌خوانید، مشروح این گفتگو است:

 

* باتوجه به حضور اخیر آقای ناطق نوری پس از یک دهه در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز، این حضور کم سابقه ایشان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

آقای ناطق نوری از ابتدا همراه با جامعه روحانیت مبارز بوده و هستند. اکنون هم احساس ضرورت و تکلیف کردند و ما به‌عنوان اعضای حزب موتلفه ایشان را به خاطر این اقدام خوبی که کردند، تحسین می‌کنیم.

 

* اینکه این رویداد ممکن است بخاطر نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رخ داده باشد درست است؟

 

این مسئله موضوعیت ندارد. ایشان در این برهه زمانی تشخیص‌شان بوده است که در این جلسه شرکت کنند و هنوز هم بحثی از انتخابات و مجلس خبرگان مطرح نشده است. این مسئله نیاز به تحلیل ندارد. آقای ناطق از عناصر دیرین انقلاب بوده و سوابق مهمی از صدر انقلاب دارد. وی علاقه‌مند به نظام است و اگر ضرورتی برای نظام حس کند، خواهد آمد. بنده با ایشان صحبتی نکردم اما برداشت من از اقدام ایشان این است.

 

* بحث فاصله‌گیری ایشان از گفتمان اصلاحات و عناصر معتدل نزدیک به اعتدال به‌خاطر مواضع برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب مثل آقای عارف، در تصمیم ایشان برای نزدیکی به محافل اصولگرایان موثر نبوده است؟

 

آقای ناطق نوری از اول هم عضو جناح اصلاح‌طلب یا نزدیک به آن نبوده است. ایشان مستقل و دارای کارنامه‌ای است و جایگاه سیاسی انقلابی و ارزشی ایشان مشخص است. منتهی در سال‌های گذشته تلاش ایشان بخاطر منطق و سابقه سیاسی‌اش این بود که اشخاص دور شده از نظام را به آغوش نظام برگرداند و نشست و برخاست‌های گذشته ایشان با اصلاح‌طلبان و برخی عناصر دیگر بخاطر این مسئله بوده است. حالا این اقدام ضرورتی ندارد، اما ایشان تعلقی به اردوی اصلاح‌طلبان نداشته و ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید