پورشه تایکان؛ بزرگترین رقیب اروپایی تسلا مدل اس

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۵۶
    کد خبر :620296

پورشه تایکان یکی از بزرگترین رقبای اروپایی تسلای آمریکایی محسوب می‌شود که انتظار می‌رود بتواند سهم آن را در بازارهای جهانی تصاحب کند.

 

به گزارشبازتابن به نقل از ایسنا، بعد از آنکه شرکت خودروسازی تسلاموتورز با برنامه‌های جاه طلبانه و بلندپروازانه خود نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان بازارهای جهانی خودرو و همچنین طرفداران محیط زیست را به سمت و سوی خود جذب کرد و توانست با معرفی و عرضه خودروهایی نظیر تسلا مدل ۳ ، مدل اس و مدل ایکس در بازار فروش خودروهای الکتریکی سوپراسپرت، لوکس و قدرتمند یکه تازی کند و با کنار زدن تعداد زیادی از خودروسازان و رقبای دیرینه خود، سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی علی الخصوص آمریکای شمالی، اروپا و چین را به خود اختصاص دهد.

 

پورشه تایکان کمتر از یک ماه پیش بود که توسط این شرکت خودروسازی آلمانی معرفی و رونمایی شد و حالا بر اساس گزارش وب سایت fortune، بعد از چهار سال تلاش پورشه برای توسعه و طراحی این خودرو، تولید پورشه تایکان آغاز شده است تا به عقیده کارشناسان و تحلیلگران بتواند با عرضه در بازارهای جهانی، تسلا مدل اس را به چالش بکشاند و سهم آن را تصاحب کند.

 

پورشه تایکان به صورت یک خودروی سدان اسپرت چهار در طراحی شده است که در ابتدا قرار است در دو نسخه توربو و توربو اس به مرحله تولید برسد و در اختیار مشتریان و علاقمندان قرار بگیرد. گفته می شود نسخه‌های بعدی آنها که از قدرت کمتری برخوردار است، تا پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی و عرضه خواهند شد. همچنین انتظار می رود نسخه کراس اوور برقی آن تحت عنوان تایکان کراس توریسمو نیز تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار شود.

 

پورشه تایکان در عین شباهت به سایر خودروهای ساخته شده توسط این شرکت بزرگ آلمانی، تفاوت های فاحشی با خودروهای پیشین این برند دارد. این خودرو دماغه نسبتا کوتاهی دارد ولی کابین و چراغ عقب آن کاملا تصور یک پورشه را در ذه تداعی می کند. این در حالیست که چراغ های جلوی آن از طراحی بسیار جدیدی برخوردارند و مقاومت در کنار زیبایی آن موجب شده است بسیاری از کارشناسان فعال در صنعت خودرو، آن را در دسته بندی آیرودینامیک‌ترین خودروهای سوپر اسپرت جهان قرار داده و معرفی کنند.

 

واحد پردازنده مرکزی تایکان به تمامی سیستم های تعلیق بادی تطبیق پذیر، کنترل دینامیک شاسی و سیستم برداری گشتاور مجهز شده است و از چندین حالت رانندگی در شرایط مختلف همچون عادی، اسپرت، اسپرت پلاس و range و شخصی سازی شده برخوردار است.

 

قدرت موتور نسخه توربوی پورشه تایکان ۶۷۱ اسب بخار و توان تولید ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور است که قادر است در ظرف مدت تنها سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. قدرت موتور نسخه توربو اس این خودرو ۷۵۰ اسب بخار و توان تولید ۱۰۵۰ نیوتون متر گشتاور است که قادر است در ظرف مدت کمتری (۲.۶ ثانیه) از سرعت سفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.همین امر می‌تواند به راحتی این خودرو را از بسیاری دیگر از سوپراسپرت های معروف جهان جلو انداخته و آنها را به چالش بکشاند.

 

این خودرو به باتری‌های لیتیوم یونی ۹۳.۴ کیلووات ساعتی مجهز شده است و این بدان معناست که ۸۰ درصد از ظرفیت آن تنها در ظرف مدت ۲۲ دقیقه شارژ می شود. پورشه همچنین ادعا می کند با تنها ۵ دقیقه شارژ با شارژر مخصوص ۲۷۰ کیلوواتی، قادر است ۹۶ کیلومتر را پشت سر بگذارد. همچنین این دو خودرو قادر خواهند بود به ترتیب مسافتی معادل ۲۴۰ و ۲۸۰ مایل را با هر بار شارژ کامل بپیمایند.

 

این شرکت خودروسازی در نظر دارد برای نخستین سال راه اندازی خط تولید مدل تایکان، ۲۰ هزار دستگاه از آن را به مرحله تولید و عرضه برساند و بر اساس نیاز و استقبال مشتریان، نسخه‌های ارزان قیمت و مقرون به صرفه‌تری را روانه بازار کند.

 

کلاوس زیلمر، مدیر ارشد اجرایی شورشه در منطقه آمریکای شمالی بر این باور است که نیمی از مشتریان خودروی پورشه تایکان، صاحبان خودروهای تسلا هستند.

 

وی در ادامه سخنانش افزود: قصد ما به چالش کشاندن و رقابت با تسلا نیست، بلکه تلاش و موفقیت این خودروساز آمریکایی را همواره مورد ستایش قرار داده‌ایم و تنها با طراحی، توسعه و تولید خودروهای جدید، جذاب و پاک قصد داریم راه موفقیت خود را باز و پیدا کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید