تشدید خطر رکود اقتصادی آمریکا

    کد خبر :620193

پس از این که داده‌ها نشان داد بخش تولید آمریکا بیش از حد انتظار افت کرده و رشد اشتغال در حال کندتر شدن است، نرخ سود اوراق خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه شب و صبح پنج‌شنبه، مجددا افت کرد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، پس از این که داده‌ها نشان داد بخش تولید آمریکا بیش از حد انتظار افت کرده است و رشد اشتغال در حال کندتر شدن است، نرخ سود اوراق خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه شب و صبح پنج‌شنبه، مجددا افت کرد تا خطر نزدیک شدن به رکود اقتصادی دوباره احساس شود.

 

تا ساعت ۹:۳۴ امروز به وقت تهران، نرخ سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا، به افت خود ادامه داد و به ۱.۵۸ درصد رسید. نرخ سود اوراق ۳۰ ساله آمریکا هم به ۲.۰۸۵ درصد افت کرد. نرخ سود اوراق ۲ ساله آمریکا هم تا ۱.۴۸۲ درصد پایین آمد.

 

گزارش اشتغال بخش خصوصی که چهارشنبه شب منتشر شد نشان داد علی‌رغم این که کارفرمایان آمرکایی در ماه سپتامبر به مشاغل این کشور افزوده‌اند، اما سرعت افزایش مشاغل بسیار کمتر از ماه گذشته بوده است. شرکت‌های آمریکا ۱۳۵ هزار شغل جدید در ماه سپتامبر اضافه کرده‌اند، در حالی که در ماه آگوست ۱۵۷ هزار شغل جدید اضافه شده بود. باید توجه داشت که تعداد مشاغل اضافه شده ماه آگوست ۱۹۵ هزار شغل اعلام شده بود، که حالا با اعلام گزارش جدید به ۱۵۷ هزار شغل اصلاح شده است.

 

یک روز قبل از این هم اداره مدیریت منابع در گزارش خود اعلام کرده بود بخش تولید آمریکا به ضعیف‌ترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید