بیماری کلیوی، ارمغان جامعه صنعتی

    کد خبر :620121

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: بیماری کلیوی، ارمغان جامعه صنعتی است.

 

محمدرضا طهماسبی پیش از ظهر امروز در اولین گردهمایی یک‌روزه مدیران روابط‌عمومی انجمن‌های کلیوی کشور، اظهار کرد: همه پنج طبقه ساختمان انجمن کلیوی استان زنجان از صفر تا صد توسط خیرین ساخته شده و هزینه‌ای از بیماران کلیوی برای احداث ساختمان گرفته نشده است. انجمن کلیوی کشور به عنوان انجمن ملی چهار دهه با قدرت و کمک و پشتیبانی خیرین هر روز بهتر از دیروز در حال شکل‌گیری بوده و در مسیر آموزش، پیشگیری و آگاه‌سازی بیماران کلوی حرکت می‌کند.

 

وی با اشاره به وجود 200 شعبه انجمن‌ کلیوی در کشور، افزود: انجمن کلیوی 200 شعبه در سراسر کشور دارد و به‌عنوان مکان گسترش ارتباط ملی در کشور است. در جامعه مدرن و صنعتی امروزی ما با گسترش بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون مواجه هستیم. این بیماری‌ها مادرزادی نیست و ارمغان جامعه صنعتی است که با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این زمینه‌ها می‌توانیم بسترهای لازم را در پیشگیری از افزایش این بیماری در جامعه فراهم کنیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه بیماران کلیوی شناخته شده نیستند، تصریح کرد: آمار دقیقی از بیماران کلیوی وجود ندارد، زیرا این آمار اصلی در میان بیماران دیابتی و فشارخون نهفته بوده و بسیاری از این بیماران از بیماری خود آگاه نیستند و مسیر اصلی بیماران در این حوزه مربوط به بیماران دیابت و فشار خون است.

 

طهماسبی در رابطه با ایجاد بستر لازم در مجموعه انجمن کلیوی استان زنجان، ادامه داد: 188 بیمار در انجمن کلیوی استان زنجان دارای پرونده هستند که با برنامه‌های آموزشی، پیشگیری و مراقبت توانستیم 1450 نفر را با پیوند کلیه و مراقبت از چرخه دیالیز خارج کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: انجمن کلیوی استان زنجان در صدد این است که شرایط درمانی و حمایتی را برای بیماران ایجاد کند تا این بیماران فقط رنج و درد بیماری را تحمل کنند. طی شش ماهه اول امسال در همه مجامع مطرح شرکت کرده‌ایم و در زمینه تست قندخون و فشارخون فعالیت داشته‌ایم که در طی این مدت موفق به شناسایی 225 نفر با فشارخون بالا و 250 نفر با قندخون بالا شده‌ و این افراد را به مراکز درمانی ارجاع داده‌ایم.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید