میراث فرهنگی: فروش صنایع دستی چینی با نام ایرانی در پاکستان صحت ندارد

    کد خبر :620114

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تاکنون هیچ مدرک مستندی نسبت به فروش کالاهای چینی با برند و نام صنایع دستی ایران در بازار پاکستان وجود ندارد.

 

پویا محمودیان روز پنجشنبه تاکید کرد: برخی شایعات حکایت از فروش کالاهای چینی با برند و نام صنایع دستی ایران در بازار کشور پاکستان به گوش می‌رسد اما تاکنون هیچگونه مستندات قانونی از فروش کالاهای چینی در بازار پاکستان با نام و برند تولیدات و محصولات صنایع دستی ایران به دست نیامده است و اخبار معتبری نیز در این رابطه وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: البته این موضوع به صورت دقیق بررسی خواهد شد و در صورتی‌ که پس از بررسی و بازبینی‌ها به نتیجه برسیم این اتفاق وجود دارد، سیاست مشخصی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای برخورد جدی، قاطع و قانونی با این موضوع اتخاذ می‌شود.

 

وی یادآور شد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حفاظت و حراست از تولیدات و محصولات صنایع دستی ایران را به طور جدی و قاطع انجام می‌دهد.

 

به گزارش ایرنا، ایران به لحاظ تولید صنایع دستی سومین کشور دنیا و به سبب ثبت شهرها و روستاهای صنایع دستی نخستین کشور جهان است.

 

اکنون بیش از دو میلیون نفر به صورت غیررسمی و ۴۵۰ هزار نفر به صورت رسمی در ۲۹۵ رشته صنایع دستی ایران فعالیت دارند.

 

به گزارش ایرنا،سال گذشته ۲۸۹ میلیون دلار انواع صنایع دستی تولیدی در ایران به خارج از کشور صادر شده است.

 

۷۵ درصد حوزه صنایع دستی ایران در سه بخش تولید، آموزش و بازرگانی در اختیار بانوان قرار دارد.

 

چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی دارد که از این تعداد سه هزار نفر فعالند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید